دسته بندی :

روف تاپ پکیج

()

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

بهترین دستگاه به منظور تهیه و تنظیم رطوبت هوا، فیلتراسیون و تولید گرما و سرما به شمار می‌آید. این سیستم دارای کارایی همچون خنک کننده ها و هواسازها می‌باشد. در این دستگاه تمام اجزای سیستم تهویه درون یک جعبه‌ فلزی و بر بام ساختمان قرار می‌گیرند.

ساختار این سیستم ترکیبی از هواسازی با کویل سرمایش DX و کندانسینگ یونیت می‌‌باشد. این دستگاه کاربرد بسیار زیادی در رستوران ها، انبار ها، مراکز تجاری، مساجد، سالن اجتماعات، بیمارستان، ویلاها، ساختمان های آموزشی، سینما، ساختمان های اداری، فضاهای تفریحی و فروشگاه ها دارد.

اجزای اصلی این نوع سیستم شامل کمپرسور، کویل های گرمایشی، فن های خنک کننده قوی و فیلتراسیون قوی برای تصفیه هوای مکش شده به داخل دستگاه است.

روفتاپ پکیج بهترین دستگاه به منظور تهیه و تنظیم رطوبت هوا، فیلتراسیون و تولید گرما و سرما به شمار می‌آید. این سیستم دارای کارایی همچون خنک کننده ها و هواسازها می‌باشد. در این دستگاه تمام اجزای سیستم تهویه درون یک جعبه‌ فلزی و بر بام ساختمان قرار می‌گیرند.

ساختار این سیستم ترکیبی از هواسازی با کویل سرمایش DX و کندانسینگ یونیت می‌باشد. این دستگاه کاربرد بسیار زیادی در رستوران ها، انبار ها، مراکز تجاری، مساجد، سالن اجتماعات، بیمارستان، ویلاها، ساختمان های آموزشی، سینما، ساختمان های اداری، فضاهای تفریحی و فروشگاه ها دارد.

اجزای اصلی این نوع سیستم شامل کمپرسور، کویل های گرمایشی، فن های خنک کننده قوی و فیلتراسیون قوی برای تصفیه هوای مکش شده به داخل دستگاه است.

 

 

روفتاپ پکیج موراکو

  • توزیع هوای مناسب با استفاده از کانال
  • قابلیت تامین هوای تازه
  • سطح صدای پایین موتور فن ها
  • جهت استفاده در سالن های اجتماعات ، سالن های ورزشی
  • تالار ها ، مراکز تجاری و  …..
  • ظرفیت ۵ تا ۱۲۰ تن تبرید بصورت یکپارچه

موراکو

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

02188600100

قیمت روفتاپ پکیج

قیمت روفتاپ پکیج را به صورت دقیق نمی توان تعیین کرد، زیرا به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برند سازنده یکی از این عوامل مهم و تاثیر گذار می‌باشد. در ساختار این نوع سیستم از یک یا چند کمپرسور به منظور متراکم کردن مبرد و شروع چرخه آن وجود دارد، از این رو برندهای سازنده این کمپرسورها تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی دستگاه دارد.

لازم به ذکر است که از کمپرسورهای مختلفی همچون اسکرال، پیستونی، کوپلند، دانفوس، بیتزر و هنبل از نوع اسکرو در پکیج یونیت پشت بامی استفاده می‌شود. به هر اندازه که تعداد این کمپرسورها بیشتر بوده و توان بالاتری داشته باشند قیمت روفتاپ پکیج نیز به نسبت افزایش پیدا می‌کند. همچنین قیمت این کمپرسورها تابعی از قیمت روز دلار و دیگر ارزها هستند. به نوعی می‌توان گفت یکی از عوامل مهم بر روی قیمت روفتاپ پکیج نوسانات بازار ارز و دلار است.

 

قیمت روفتاپ پکیج

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت این نوع سیستم انتخاب دستگاه با توجه به نوع کاربری دستگاه می‌باشد. برای مثال پکیج یونیت هایژنیک (بهداشتی) قیمت بالاتری نسبت به پکیج یونیت معمولی دارد، زیرا در پکیج یونیت هایژنیک فیلترهای پیشرفته تری به کار رفته است. در واقع در برخی از پروژه ها همچون مراکز درمانی، سیستم های مخابراتی، اتاق های سرور، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و غیره در کنار فیلترهای اولیه از فیلترهای خاصی مانند پلیت، کیسه ای، هپا، کربن و … استفاده می‌شود.

ظرفیت و میزان هوادهی از دیگر فاکتورهایی هستند که ارتباط بسیار مستقیمی با قیمت دستگاه دارند. امروزه پکیج یونیت پشت بامی در ظرفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

استانداردهای طراحی سیستم، نوع فیلتراسیون و جنس و برند قطعات برودتی و الکتریکی از دیگر فاکتورهای تعیین کننده و تاثیر گذار بر روی قیمت این نوع سیستم به شمار می‌آیند.

 

مزایا و معایب روفتاپ پکیج

بهتر است بدانید استفاده از روفتاپ پکیج مزیت ها و معایبی را به دنبال دارد که با هر کدام از آن ها به صورت مختصر آشنا خواهیم شد. در ابتدا با مزیت ها و قابلیت های این نوع سیستم که عبارتند از: راندمان انرژی بالا، قیمت مناسب و پایین، افزایش کیفیت هوا، نگهداری آسان و راحت تر ، کاهش آلودگی صوتی و امنیت آشنا خواهیم شد.

 

راندمان انرژی بالا

یکی از مزیت های مهم و قابل توجه روفتاپ پکیج نسبت راندمان انرژی بالا می باشد. از آنجا که در روف تاپ پکیج مبرد به صورت مستقیم به درون کویل سرمایش ورود می کند، از اینرو این سیستم در مقایسه با ترکیب چیلر و هواساز دارای راندمان انرژی مناسب تر و بهتری است. بهتر است بدانید با انتخاب پکیج یونیت پشت بامی مصرف برق به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و در نتیجه این امر نیز باعث کاهش هزینه­ های جاری پروژه به طور قابل توجهی خواهد شد.

 

قیمت مناسب و پایین

از دیگر مزیت هایی که استفاده از این نوع دستگاه به دنبال دارد هزینه پایین خرید آن است. در روفتاپ پکیج امکان حذف اواپراتور آبی وجود داشته و می‌توان از کمپرسورهای کوچکتر در مقایسه با ترکیب چیلر و هواساز استفاده کرد، از این رو برای خرید این دستگاه هزینه کمتری نسبت به دیگر سیستم ها پرداخت خواهید کرد.

همچنین هزینه تمام شده در پکیج یونیت پشت بامی به دلیل کمتر بودن طول لوله­ کشی  در خط مایع نسبت به ترکیب هواساز و کندانسینگ یونیت بسیار پایین تر می‌باشد.

در صورتی که بخواهید برای سالن یا سوله خود بین دو سیستم چیلر و هواساز و روفتاپ پکیج یک مدل را انتخاب نمایید و آن ها را از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه نمایید قیمت پکیج یونیت پشت بامی کمتر خواهد بود. به نوعی می توان گفت خرید این نوع سیستم از نظر اقتصادی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

افزایش کیفیت هوا

از دیگر مزیت های استفاده از این دستگاه افزایش کیفیت هوا می‌باشد. با اضافه کردن تجهیزات اضافی همچون رطوبت زن به پکیج یونیت پشت بامی رطوبت هوا به بهترین شکل کنترل می‌شود.

همچنین به منظور حفظ هوای تازه و تمیز می‌توان به این دستگاه تجهیزات تهویه بیشتری را مطابق نظر کارفرما اضافه نمود و از مزیت های آن ها به خوبی بهره مند شد.

 

نگهداری آسان و راحت تر

از دیگر مزیت های مهم و قابل توجه استفاده از این نوع سیستم نگهداری آسان و راحت تر آن است. از آنجا که این نوع سیستم بر روی پشت بام نصب می‌شود، از اینرو دسترسی به آن به منظور نگهداری، تعمیر و بازدید دوره‌ ای بسیار آسان تر می‌باشد.

 

صرفه جویی در فضای مورد استفاده

بهتر است بدانید استفاده از روفتاپ پکیج نقش بسیار مهمی در بهینه ‌سازی فضای مورد استفاده دارد. این نوع سیستم معمولا در یک مکان ثابت و بر روی سقف نصب می‌شود، از این رو استفاده از آن به نوعی باعث صرفه جویی در فضا خواهد شد.

 

کاهش آلودگی صوتی

بهتر است بدانید در ساختار این نوع سیستم از زیلابگ و تیم موتور فن های EBM  با مصرف انرژی و سطح صدا کم در قسمت کندانسور استفاده شده است. استفاده از روفتاپ پکیج برای مراکز تجاری گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید، زیرا استفاده از آن به نوعی باعث کاهش آلودگی  صوتی در فضا خواهد شد.

 

امنیت

از دیگر مزیت های بارز و مهم این نوع سیستم ها امنیت بالای آن ها است. در واقع این دستگاه دارای تماس حداقلی با سطح زمین می‌باشد، چرا که واحدهای این نوع سیستم بر روی پشت ‌بام  قرار دارند.

به نوعی می‌توان گفت پکیج یونیت پشت بامی در مقایسه با دیگر سیستم‌ های تهویه مطبوع از آسیب ‌دیدگی بیشتر در امان است. اتصال سریع و آسان سیستم الکتریکی و کابل کشی، عدم نیاز به کابل کشی فرمان، اتصال آسان لوله درین، استفاده از فیلترهای قابل شستشو، قابلیت انتخاب انواع لوازم جانبی از دیگر مزایای استفاده از این نوع سیستم هستند.

روفتاپ پکیج در کنار مزایای که به آن ها اشاره شد دارای یکسری معایب نیز می‌باشد که نگاهی مختصر به هر کدام از آن ها خواهیم داشت.

معایب روفتاپ پکیج

کاربری محدود دستگاه

یکی از معایب استفاده از پکیج یونیت پشت بامی کاربری محدود دستگاه است. در واقع با استفاده از این نوع سیستم های تهویه مطبوع تنها می‌توان از هوای خنک یا گرم تولیدی در قسمت هواساز دستگاه بهره مند شد.

اما در ترکیب چیلر و هواساز امکان استفاده از آب سرد تولیدی چیلر به موازات تولید هوای خنک و گرم در دستگاه ­های دیگری همچون ایرکولر و فن­ کویل وجود دارد.

 

حجم هوادهی و ظرفیت برودتی محدود

از دیگر معایب استفاده از این نوع سیستم محدودیت در حجم هوادهی و ظرفیت برودتی می‌باشد. به گونه ای که ظرفیت هوادهی این سیستم تا حداکثر 35000 cfm محدود شده است. همچنین ظرفیت برودتی پکیج یونیت پشت بامی در شرایط اقلیمی معتدل تا حدود 370kW (105 Ton.Ref) محدود می‌باشد.

لازم است بدانید یکپارچه بودن این نوع سیستم منجر به بزرگ شدن ابعاد دستگاه شده است. به نوعی می‌توان گفت ظرفیت هوادهی و سرمایش این نوع سیستم پایین می‌باشد. هر چند که این نوع سیستم هوادهی یکنواختی به تمام محیط دارد، اما از ظرفیت هوادهی و سرمایش بالایی برخوردار نیست.

در واقع انتخاب این نوع سیستم تهویه برای محیط های صنعتی و متراژ بالا گزینه مناسبی نبوده و اغلب برای محیط هایی با متراژ متوسط گزینه مناسبی  هستند. به نوعی می‌توان گفت انتخاب این نوع سیستم برای پروژه ­هایی با ظرفیت سنگین به نوعی باعث افزایش هزینه‌های اولیه پروژه خواهد شد و از نظر اقتصادی مناسب و مقرون به صرفه نیست.

 

عدم قابلیت استفاده از آب سرد

در ادامه آشنایی با مزایا و معایب روفتاپ پکیج با یکی دیگر از معایب این دستگاه که عدم قابلیت استفاده از آب سرد است آشنا خواهیم شد. بهتر است بدانید در برخی از دستگاه ها امکان استفاده از آب سرد وجود نداشته و از مبرد به جای آب در سیکل سرمایشی استفاده می‌شود.

 

دارا بودن ابعاد بزرگ نسبت به دیگر سیستم ها

از دیگر معایب استفاده از این نوع سیستم این است که دارای ابعاد بزرگتری نسبت به دیگر سیستم های تهویه همچون داکت اسپلیت و کولر گازی است. همچنین جابجایی این نوع سیستم به دلیل دارا بودن ابعاد بزرگ کاری سخت و دشوار می‌باشد.

لازم است بدانید روفتاپ پکیج در فضایی آزاد نصب شده و دارای سه دریچه است. دریچه های این سیستم عبارتند از: دریچه هوای برگشتی و سیرکوله شده ساختمان، دریچه هوای مطبوع خروجی از سیستم به سمت قسمت های مختلف ساختمان و دریچه ورود هوای تازه.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *