دسته بندی :

برای آشنایی با مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی این مقاله را از دست ندهید!

()
معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

امروزه کولر های گازی به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین سیستم های تهویه مطبوع محسوب می شوند که معمول برای سرمایش مورد استفاده قرار می گیرند. البته این این سیستم های تهویه مطبوع می توان به عنوان منبعی برای ایجاد گرمایش کافی در محیط نیز استفاده کرد.

ولی استفاده مداوم از سیستم گرمایش کولر های گازی به مرور زمان مشکلاتی نیز به همراه دارد که ممکن است کارکرد این سیستم ها را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه این مقاله از سایت موراکو قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی و سرمایش کولر گازی آشنا کنیم. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در ادام این مقاله با ما همراه باشید.

 

کولر گازی چیست و چگونه کار میکند؟

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

قبل از هر چیز ابتدا باید با کولر های گازی و نحوه کارکرد آنها آشنا شویم تا بتوانیم در خصوص مزایا و معایب استفاده از گرمایش کولر گازی اطلاعاتی به دست بیاوریم. به طور کلی کولر گازی دو کاره‌اسپیلت از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به کمپرسور، کندانسور، مبرد و… اشاره کرد. هر کدام از بخش های کولر گازی نقش بسیار مهمی در عملکرد و کارکرد این دستگاه دارند.

هدف اصلی از کنار هم قرار دادن هر کدام از این قطعات و کارکرد آنها، کاهش یا افزایش دمای موجود در محیط است. کولر گازی یا اسپیلت انرژی مورد نیاز برای افزایش یا کاهش دمای محیط با ایجاد تغییر در حالت گاز مبرد به مایع یا برعکس، تامین می کند.

در ادامه نحوه کار کولر گازی را به طور دقیق و مرحله به مرحله به شما توضیح می دهیم؛

  1. ابتدا گاز مبرد به وسیله کمپرسور دستگاه به حرکت در می آید.
  2. گاز مبرد در یک سیکل مشخصی شده به حرکت در می آید.
  3. حال زمانی که فرد قصد دارد تا از کولر گازی برای ایجاد گرما و گرمایش محیط استفاده کند، برنامه تولید سرما، کاهش تما و برعکس توسط این قطعه انجام می گیرد.
  4. کولر های گازی برای ایجاد گرما در محیط فرایند مشخص و معکوس را انجام می دهند.
  5. ولی باید بدانید که استفاده از کولر های گازی برای گرمایش در محیط ممکن است معایب متعدد داشته باشد و همچنین باعث کاهش عملکرد و کارکرد این سیستم تهویه مطبوع شود.

از دست ندهید: آشنایی با تفاوت کولر گازی سرد یا کولر گازی سرد و گرم

 

مزایای استفاده از سرمایش کولر گازی

کولر های گازی در ابتدا برای عملکرد و کارکرد سرمایش در محیط طراحی و ساخته شده اند. از این رو این سیستم های دارای مزایای متعدد نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی هستند که در ادامه این مقاله از موراکو برخی از مهم ترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

  1. یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از کولر های گازی، امکان خنک کردن محیط در مدت زمان کم است! این موضوع به شما اجازه می دهد تا بلا فاصله پس از روشن کردن کولر گازی محیط مورد نظر به سرعت خنک شود. این نوع سیستم تهویه مطبوع نسبت به دستگاه هایی مانند پنکه، کولر های آبی و… تفاوت های زیادی دارد. معمولا این دستگاه زمان زیادی را برای خنک کردن محیط نیاز دارند.
  2. یکی دیگر از مزایای استفاده از کولر گازی و اسپیلت، کم صدا و بی صدا بودن آنها است! این ویژگی بسیار خوبی است زیرا به شما اجازه می دهد تا در زمان استفاده از این دستگاه ها، هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نشود. در مقابل نیز کولر های گازی در زمان عملکرد و کارکرد خود صداهای مختلفی ایجاد می کنند که این موضوع باعث می شود آسایش و آرامش شما تا حد زیادی مختل شود.

 

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

تا به اینجا مقاله به صورت کامل تا نحوه کار سیتسم های تهویه مطبوع گازی و مزایای سرمایش آنها آشنا شدیم. این وسیله سرمایشی و گرمایشی همچنین معایبی نیز دارد. در ادامه این مقاله از سایت موراکو قصد داریم تا شما را با مهم ترین معایب استفاده از گرمایش کولر گازی آشنا کنیم از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین فروشگا موراکو اقدام به فروش انواع کولر گازی در ظرفیت ها و قیمت های مختلف کرده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی وارد لینک مندرج شوید.

حتما مطالعه کنید: بررسی مزایا و معایب کولر گازی و اسپیلت

 

آسیب به محیط زیست

طبق بررسی های انجام شده، اثبات شده است که استفاده از کولر های گازی به خصوص در حالت گرمایش باعث ایجاد آسیب به محیط زیست میشود. در فرایند تولید گرما، دمای دستگاه بالا رفته و این مورد در طولانی مدت ممکن است به لایه اوزون آسیب وارد کند.

 

محدود بودن دمای فعالیت

بر خلاف دیگر دستگاه های تهویه مطبوع خانگی، کولر گازی دارای محدودیت تولید سرما و گرما در محیط است. از این رو اسپیلت یا کولرگازی تک کاره امکانن سرد کردن یا گرم کردن محیط بیشتر از یک دمای مشخص را ندارد. ای موضوع ممکن است در فصل های گرم یا سرد سال مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد.

 

هزینه های بالا اسپیلت

کولرگازی تک کاره

قیمت اسپیلت و کولر های گازی نسبت به سیستم های تهویه مطبوع دیگر بیشتر و بالا تر است. به همین دلیل شاید خرید و استفاده از اسپیلت و کولر گازی برای برخی از افراد به صرفه نباشد.

 

فشار آمدن به کمپرسور

از آنجایی که کولر های گازی دارای عملکرد دو گانه سرمایش و گرمایش هستند، به کمپرسور این دستگاه ها فشار زیاد وارد می شود. اگر از سیستم تهویه مطبوع گازی به عنوان وسیله گرمایشی استفاده شود، دمای کمپرسور تا حد زیادی بالا می رود و این موضوع در طولانی مدت باعث می شود که کارکرد و عملکرد کولر گازی دچار آسیب و فرسودگی شود.

 

مصرف انرژی بالا

همچنین کولر های گازی اگر در حالت گرمایش قرار داده شوند، از آنجایی که کمپرسور مجبور است عملکرد خود را بیشتر کند، مصرف انرژی نیز افزایش پیدا می کند که در این صورت هزینه های انرژی بالایی برای شما ایجاد می شوند. همچنین باید اضافه کرد که اگر میخواهید کولر گازی پنجره در ظرفیت مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید، همین الان روی لینک درج شده کلیک کنید.

مقاله مرتبط: بررسی کامل و جامع ویژگی های کولر گازی خوب

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به صورت کامل و جامع به بررسی و معرفی کولر گازی و مزایای و معایب سرمایش و گرمایش آن بپردازیم. اگر در این خصوص سوال دیگری داره به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان ما در مجموع موارکو ارتباط برقرار کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *