دسته بندی :

انواع کولر گازی و مزایای انواع اسپیلت | آشنایی با انواع کولر گازی پنجره ای، دیواری و…

()
کولر گازی پنجره ای

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

اسپیلت یکی از مدرن ترین سیستم های تهویه مطبوع محسوب می شود که هم برای سرمایش و هم برای گرمایش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردی های زیادی دارد. البته کارکرد سرمایشی انواع کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع بیشتر است و معمولا کمتر از حالت گرمایش اسپیلت ها استفاده می شود زیرا هزینه های انرژی را بالا می برد!

در ادامه این مقاله از سایت موراکو قصد داریم تا به صورت جامع و کامل شما را با اسپیلت و انواع آن آشنا کنیم. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

سیستم تهویه مطبوع اسپیلت چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشید که اسپیلت چیست و چه تفاوت با کولر آبی دارد؟ برای جواب به این سوال باید گفت که اسپیلت یک سیستم تهویه مطبوع محسوب می شود که از یک بخار کننده تشکیل شده است که وظیفه اصلی آن، جذب گرما موجود در محیط است. همچنین این سیستم تهویه مطبوع به یک کمپرسور نیز تجهیز شده است که می تواند دمای بخار سرمازا را افزایش دهد.

همچنین در این سیستم تهویه مطبوع یک کندانسور دمنده نیز قرار داده شده است. باید اضافه کرد که این نوع سیستم های تهویه مطبوع با توجه به اینکه خنک کننده قدرتمندی دارند، انرژی زیادی نیز تولید می کنند. عملکرد این سیستم های بسیار خوب است و می توانند در ظرف یک مدت کوتاه هوای خنکی را در محیط ایجاد کنند. ای در حالی است که کولر های آّبی دارای ساختار بسیار ساده تری هستند و اساسا با آب کار می کنند. اصلی ترین تفاوت سیستم های تهویه مطبوع گازی و مبرد با سیستم ها و کولر های آبی در مصرف انرژی و نوع طراحی آنها خلاصه می شود.

 

انواع مختلف اسپیلت

اسپیلت ها در طرح ها و مدل های مختلف ساخته و عرضه می شوند که هرکدام از آنها ویژگی های مختص به خود را دارند و می توانند کارایی ها و عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. متداول ترین اسپیلت های موجود در بازار شامل موارد زیر می شوند.

  1. اسپیلت ایستاده
  2. اسپیلت دیواری
  3. داکت اسپیلت
  4. اسپیلت سقفی زمینی
  5. اسپیلت کاستی
  6. اسپیلت مرکزی

 

اسپیلت ایستاده

همانطور که از نام این نوع سیستم تهویه مطبوع گازی نیز پیدا است، این کولر مثل یخچال به صورت ایستاده طراحی شده و کار می کند. معمولا این نوع سیستم های تهویه مطبوع مبرد دارای فن و سیستم بسیار قدرتمندی هستند و به همین دلیل برای فضا های بزرگ میتوانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

کولر های گازی ایستاده در انواع ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی و روانه بازار می شوند. شما به راحتی می توانید به ورود به فروشگاه موراکو، این مدل از کولر گازی را در انواع ظرفیت ها و طرح ها با مناسب ترین قیمت تهیه کنید و از خدمات پس از فروش این برند ایرانی استفاده کنید.

 

اسپیلت دیواری

اسپیلت دیواری یکی از متداول ترین و کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع گازی محسوب می شود که امروزه در هر خانه ای وجود دارد. این سیستم از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که شامل اوپراتور و کندانسور می شوند.

این یونیت ها از طریق لوله های مسی به یکدیگر متصل هستند. این نوع سیستم در ظرفیت های مختلفی طراحی می شود و برای خانه ها و محیط های مسکون می تواند گزینه مناسبی باشد. برند ها و شرکت های مختلفی هستند که به تولید و ساخت کولر گازی دیواری میکنند که از بین برند های خارجی، کولر گازی دایکین می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

داکت اسپیلت

در مدل سیستم تهویه مطبوع داکت اسپیلت، بخش داخلی آن در سقف کاذف قرار داده می شود و از این رو به داکت اسپیلت شناخته می شود. در صورت استفاده از سیستم داکت اسپیلت می توایند چندین دریچه و کانال به اتاق ها و بخش های دیگر ساختمان ایجاد کنید. برای تهیه داکت اسپیلت مناسب و با قیمت مناسب می توانید به بخش محصولات سایت موراکو مراجعه کنید.

 

اسپیلت مدل سقفی زمینی

همچنین اسپیلت مدل سقفی زمینی یکی دیگر از مدل های اسپیلت محسوب می شود که برای ساختمان هایی که سقف کاذب ندارند، گزینه مناسب و به صرف ای است. تنها تفاوتی که با سیستم داکت اسپیلت دارد، نحوه نصب یونیت داخلی آن است.

 

اسپیلت مرکزی

سیستم تهویه مطبوع گازی مرکزی یکی از جدید ترین و در عین حال بهترین اسپیلت های موجود در بازار محسوب می شود. این نوع سیستم به گونه ای طراحی شده است که قادر است مقدار مایع مبرد را با توجه به نیاز سرمایشی یا گرمایشی واحد ها به صورت هوشمندانه و مجاز مشخص کند.

این سیستم از طریق یونیت های داخلی خود، هوایی مطبوع و پاکیزه با دمای ایده آل را به محیط منتقل می کند.

 

اسپیلت کاستی

اسپیلت کاستی از جمله کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع مناسب ساختمان ها و فضا های بزرگ محسوب می شود. این سیستم مناسب ساختمان ها و فضا های با سقف بلند است. در این نوع سیستم، مکش هوا از مرکز و ورود هوا به محیط از 4 سمت این سیستم انجام می شود.

 

اسپیلت پنجره ای

اسپیلت پنجره یکی دیگر از مدل های اسپیلت است که از یک واحد تشکیل شده است. در واقع بخش کندانسور و کمپرسور و دمنده همگی در یک واحد قرار داده شده اند و همانطور که از اسمش نیز مشخص است، روی پنجره معمولا قرار داده می شود.

 

مزایای کولر های گازی اسپیلت

به طور کلی تا اینجا با انواع سیستم ها تهویه مطبوع و کولر های گازی آشنا شدید. بهترین راه برای اینکه بتوانیم اطلاعات دقیق تری در خصوص کولر های گازی به دست بیاوریم، بررسی مزایا این سیستم های تهویه مطبوع است. برای آشنایی بیا مزایای سیستم های تهویه مطبوع با ما همراه باشید.

  1. سیستم های تهویه مطبوع گازی در یک مدت کوتاه میتوانند هوایی مطبوع در محیط های بزرگ مانند سالن ها، دفاتر، اتاق های کنفرانس و… ایجاد کنند.
  2. دارا بودن هوای مطبوع و بسیار مناسب
  3. امکان تصفیه هوای داخلی محیط و همچنین جذف ذرات معلق
  4. مناسب برای استفاده در آب و هوای گرم و شرجی
  5. همراه بودن آسایش و رفا بالا
  6. صرفه جویی در مصرف آب
  7. امکان استفاده به عنوان سیستم گرمایش محیط
  8. عملکرد بی صدا و با آسایش
  9. طراحی شیک و مناسب برای دکور ساختمان

 

سخن پایانی

به طور کلی باید گفت که سیستم های تهویه مطبوع و کولر های گازی  می توانند گزینه بسیار مناسبی برای مناطق گرم و شرجی باشند. البته در حال حاضر برند ها و شرکت های زیادی وجود دارند که به تولید و عرضه انواع کولر گازی می پردازند. برند ایرانی موراکو به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان کولر گازی در ایران محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *