دسته بندی :

معرفی کامل چیلر هواخنک و مشخصات فنی و قیمت چیلر هواخنک

()
چیلر هواخنک

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

هم اکنون در اکثر کارخانه ها و صنایع مختلفی، از منابع آبی برای کنترل دمای محیط استفاده می کنند که این موضوع می تواند منابع محدود آب کشور را تحت خطر قرار دهد! از این رو امروزه از چیلر هواخنک در کارخانه ها استفاده می شود تا از این موضوع جلوگیری شود.

این نوع چیلر به عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع شناخته می شود که برای خنک کردن هوای محیط استفاده می شود. چیلر هوا خنک با استفاده از یک سیستم فشار زیاد، هوای گرم محیط را جمع آوری می کند و پس از تبرید آن، هوای خنک را تولید می کند.

این نوع سیستم تهویه مطبوع به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در ساختمان ها، کارخانه ها و فضا های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از آن جایی که در محیط های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، در ظرفیت ها و سایز های بالا و مختلف طراحی و تولید می شود.

در کل باید گفت که این نوع سیستم تهویه مطبوع از آنجایی که در ظرفیت بالا طراحی و می شود و همچنین از منابع آبی نیز برای تهویه مطبوع محیط استفاده نمی کند، می تواند بهترین گزینه برای کارخانه ها و فضاهای بزرگ باشد. در ادامه این مقاله قصد دارم تا شما را بیشتر و بهتر با این نوع سیستم تهویه مطبوع آشنا کنم از این رو به شما پیشنهاد می کنم که در ادامه این مقاله با من همراه باشید.

 

معرفی چیلر هواخنک

چیلر هواخنک

چیلرهای هواخنک، یک نوع سیستم تهویه مطبوع هستند که برای خنک کردن هوا استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها از یک فرایند مبدل حرارتی برای جذب حرارت از هوا استفاده می‌کنند و سپس هوا را خنک و خشک می‌کنند. چیلرهای هواخنک عمدتاً در ساختمان‌ها، ایستگاه‌های تولید انرژی، و صنایع استفاده می‌شوند و در فضاهای بزرگی مانند سالن‌های بزرگ و انبارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع چیلر ها و سیستم های تهویه مطبوع هوای گرم محیط را جمع آوری می کنند و سپس به خنک سازی محیط می پردازند. در این نوع چیلر ها یک ماده جاذب حرارتی استفاده شده است که حرارت را از هوای محیط جذب کرده و آن را به مبدل حرارتی انتقال می دهد.

این سیستم ها در ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند! از این رو می توان از این نوع سیستم ها در اکثرا مکان ها و به عنوان سیستم تهویه مطبوع مرکزی ساختمان های بزرگ استفاده کرد. همچنین از آن جایی که این نوع سیستم ها به سیستم های تحت فشار کار می کنند، نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

طرز کار چیلر هوا خنک

همانطور که گفته شد، چیلر هواخنک یکی از کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع برای ساختمان های تجاری و صنعتی محسوب می شود. حال چیزی که باعث تفاوت اصلی این نوع سیستم تهویه مطبوع با دیگر سیستم ها شده است، طرز کار آن است!

طرز کار چیلر هوا خنک با دیگر سیستم های تهویه مطبوع تا حدودی متفاوت است و از این رو بهتر است قبل از انتخاب این نوع سیستم، با طرز کار آن به طور دقیق آشنا شویم. چیلر هوا خنک معمولا در فضای های باز یا روی پشت بام نصب می شود. همچنین میتوان این نوع سیستم را روی زمین نیز نصب کرد زیرا چیلر هواخنک از برج خنک کننده بهره نمی گیرد.

این سیستم هوای گرم محیط را جمع آوری می کند و از این رو به مقدار زیاد فضا نیاز دارد تا بتواند هوای گرم جمع آوری شده را در محیط آزاد کند و از ساختمان خارج کند. حال آب سردی که در این سیستم تولید می شود وارد ساختمان می شود و به واحد های توزیع هوا ساختمان می رسد. در این مرحله، باید گرمای ایجاد شده در محیط را از بین ببرد و از ساختمان دفع کند.

این آب با دمای 6 درجه وارد ساختمان می شود و به مرور زمان این دما افزایش پیدا می کند و به دمای 12 درجه می رسد. حال وارد سیستم خنک کننده می شود تا قبل از ورود دوباره خود به ساختمان، گرمای خود را آزاد کند. حال این آب دوباره وارد ساختمان می شود و گرمای ایجاد شده در محیط را جذب کرد و دفع می کند.

 

بررسی چیلر هوا خنک

چیلر های هواخنک، در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع مناسب ساختمان ها و صنایع مختلف شناخته می شوند. این نوع سیستم های تهویه مطبوع از آنجایی که ویژگی های منحصر به فردی دارند، می توانند در اکثر مکان های مورد استفاده قرار بگیرند و عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهند.

طبق بررسی هایی که از این نوع سیستم های تهویه مطبوع داشتم، در ادامه این مقاله قصد دارم تا بیشتر و دقیق تر مزایا و معایب چیلر هوا خنک را به شما معرفی کنم. از این رو به شما پیشنهاد می کنم که در ادامه این مقاله از سایت موراکو با من همراه باشید.

 

مزایا چیلر هواخنک

چیلر هواخنک می تواند به عنوان سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و عملکرد خیلی خوبی از خود به جا بگذارد. این نوع سیستم های تهویه مطبوع مزایای مختلفی دارند که در ادامه برخی از مهم ترین مزایای این سیستم تهویه مطبوع را به شما معرفی می کنم.

 

1-کارایی بالا

چیلر هواخنک دارای کارایی بالایی است و می‌تواند به صورت موثر هوای گرم را تبرید کند و هوای خنک تولید کند.

 

3-قابلیت استفاده در فضاهای بزرگ

این دستگاه مناسب برای استفاده در فضاهای با حجم بالا و صنایع بزرگ است.

 

3-عمر طولانی

چیلر هواخنک با نگهداری منظم و صحیح، می‌تواند عمر زمان طولانی داشته باشد و به طور مداوم عملکرد خوبی داشته باشد.

 

4-کنترل دقیق دما

این دستگاه قابلیت کنترل دقیق دما را دارد و می‌تواند در هر شرایط محیطی دمای مناسب را فراهم کند.

 

معایب چیلر هواخنک

همچنین این نوع سیستم تهویه مطبوع معایبی نیز دارد و در برخی مواقع عملکرد خیلی خوبی نیز از خود نشان نمی دهد. در ادامه مهم ترین معایب چیلر هوا خنک را به شما معرفی می کنم.

 

1-هزینه نصب و نگهداری

چیلر هواخنک هزینه نصب و نگهداری بالایی دارد و نیاز به تخصص و دقت در نگهداری آن است.

 

2-مصرف انرژی

این دستگاه مصرف انرژی بالایی دارد و ممکن است در مقایسه با سایر روش‌های تهویه مطبوع، هزینه‌های انرژی بالاتری داشته باشد.

 

3-نیاز به فضای مناسب

چیلر هواخنک نیاز به فضای مناسب برای نصب و استفاده دارد و این ممکن است در برخی مکان‌ها محدودیت ‌هایی ایجاد کند.

 

4-صدا

چیلر هواخنک صدای قابل توجهی تولید می‌کند که ممکن است برخی از افراد را اذیت کند.

 

مشخصات فنی چیلر تراکمی هوا خنک

مزایا و معایب چیلر هوا خنک

حتما تا اینجای مقاله متوجه شده اید که چیلر هوا خنک چگونه کار می کند و چه مزایا و معایبی دارد! به طور کلی باید گفت که این نوع سیستم تهویه مطبوع می تواند بهترین گزینه برای ساختمان ها و صنایع مختلف باشد و در طولانی مدت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که این سیستم تهویه مطبوع از چه قطعات و مشخصات فنی برخوردار است که باعث می شوند بتواند به خوبی هوای محیط را تغییر دهد! از این رو در ادامه قصد دارم شما را با مشخصات فنی چیلر تراکمی هوا خنک آشنا کنم تا بیشتر و بهتر با این سیستم تهویه مطبوع آشنا شوید.

پس در ادامه این مقاله با من همراه باشید.

 

1-کمپرسور

کمپرسور یکی از اجزای اصلی یک واحد چیلر هوا خنک است که وظیفه فشرده‌ سازی ماده خنک‌کننده را دارد. زمانی که ماده خنک ‌کننده توسط کمپرسور فشرده می‌شود، دما و فشار آن بالا می‌رود و به دستگاه تقویت‌کننده حرارتی (معمولاً یک کندانسور) ارسال می‌شود. سپس در این دستگاه، حرارت از ماده خنک‌کننده‌ای که فشرده شده است، خارج می‌شود تا به وسیله هوا یا آب خنک شود.

کمپرسورها می ‌توانند در انواع مختلفی از جمله اسکرول، روتاری و پیستونی طراحی شده و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی دارند. انتخاب نوع مناسب کمپرسور برای یک واحد چیلر بستگی به اندازه و نوع سیستم، نیازهای سرمایشی و عملکرد مورد نظر دارد.

 

2-مبدل حرارتی

مبدل حرارتی یک قطعه کلیدی در سیستم‌های خنک کننده مانند چیلر هوا خنک است. این مبدل حرارتی برای انتقال حرارت از یک محیط به محیط دیگر استفاده می ‌شود. در چیلر هوا خنک، مبدل حرارتی برای جذب حرارت از هوا به کمک ماده خنک‌کننده استفاده می‌شود تا هوا خنک شود.

مبدل حرارتی معمولاً شامل لوله‌ها یا صفحاتی است که اجازه می ‌دهند به مواد مختلفی که نیاز به خنک شدن دارند، حرارت منتقل شود. این مبدل‌ها ممکن است به شکل تعمیر و نگهداری شونده یا به صورت قطعه‌های جداشدنی در طراحی شوند.

 

3-ترموستات

ترموستات در چیلرهای هواخنک، نقش مهمی را ایفا می‌کند. این قطعه داخلی به کنترل دقیق دما و رطوبت هوا در داخل سیستم کمک می ‌کند. وظیفه اصلی یک ترموستات در یک چیلر هوا خنک، کنترل دمای آب یا سیال خنک‌کننده است. زمانی که دما به یک نقطه تعیین شده می ‌رسد، ترموستات سیگنال به یک واحد کنترلی می‌دهد تا عملکرد چیلر را تنظیم کند.

این قطعه می‌تواند به صورت دیجیتال یا آنالوگ باشد و معمولاً از سنسورهای دما برای اندازه‌گیری دما استفاده می‌کند. با توجه به دمای بیرونی و تقاضای سیستم، ترمواستات می‌تواند تنظیم شود تا دمای سیال خنک کننده را به طور اتوماتیک تغییر دهد و از این طریق کارایی سیستم را بهبود بخشد.

 

4-شیر های انتقال

شیرهای انتقال حرارت نقش اساسی در عملکرد چیلرهای هوا خنک دارند و برای تغییر وضعیت فیزیکی سیال حامل حرارت مورد استفاده قرار می ‌گیرند. شیرهای انتقال حرارت در داخل چیلرهای هوا خنک برای ایجاد انتقال حرارت از سیال تا سیستم خنکایش و تبادل گرما با هوا استفاده می‌ شوند.

به طور کلی، این شیرها برای انتقال گرما از سیال حامل حرارت به هوا استفاده می ‌شوند تا سیستم خنک‌کننده به درستی کار کند.

 

قیمت چیلر هواخنک

چیلر های هواخنک در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. هر کدام از این نوع چیلر ها ویژگی های مختص به خود را دارند و می توانند در ساختمان ها، صنایع مختلف و… مورد استفاده قرار بگیرند.

شما می توانید این نوع از چیلر ها و سیستم های تهویه مطبوع را با در ظرفیت های مختلف با قیمت های مختلفی تهیه کنید و از آن ها در محیط های مختلف استفاده کنید. همچنین از طرفی در حال حاضر سایت ها و فروشگاه های زیادی در حال حاضر وجود دارند که به فروش و عرضه انواع چیلر ها و سیستم های تهویه مطبوع می پردازند. از این رو بهتر است قبل از این که تصمیم خود را نسبت به تهیه و خرید چیلر هواخنک قطعی کنید، قیمت این نوع سیستم های تهویه مطبوع را در سایت ها و فروشگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

البته حال که وارد فروشگاه موراکو شده اید، دیگر نیازی نیست این کار را انجام دهید. شما از طریق فروشگاه موراکو می توانید انواع سیستم های تهویه مطبوع به خصوص چیلر های هواخنک را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید! از این رو به شما پیشنهاد می کنم که این فرصت را از دست ندهید و همین الان برای خرید اسپیلت دیواری با مناسب ترین قیمت اقدام کنید.

 

خرید چیلر هواخنک

طرز کار چیلر هوا خنک

سایت ها و فروشگاه های زیادی در حال حاضر وجود دارند که به فروش و عرضه چیلر هواخنک در ظرفیت ها و اندازه های مختلف با قیمت های مختلف می پردازند. شما می توانید برای خرید چیلر تراکمی هوا خنک از طریق این سایت ها اقدام کرده و چیلر هواخنک مورد نظر خود را در ظرفیت های مختلف تهیه کنید.

سایت موراکو به عنوان یکی از بهترین مراجع فروش کولرگازی و سیستم های تهویه مطبوع مختلف شناخته می شود. شما می توانید همین الان به ورود به سایت موراکو، چیلر هواخنک مورد نظر خود را در ظرفیت های متفاوت تهیه کرده و از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

 

سخن پایانی

به طور کلی باید گفت که چیلر های هواخنک در حال حاضر با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، می توانند بهترین گزینه برای تهویه مطبوع ساختمان ها و صنایع بزرگ باشند. از این رو به شما پیشنهاد می کنم که اصلا این فرصت را از دست ندهید و اگر می خواهید بهترین سیستم تهویه مطبوع را که بتواند در طولانی مدت عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهد تهیه کنید، همین الان از طریق سایت موراکو اقدام به خرید چیلر هوا خنک با مناسب ترین قیمت کنید.

 

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.