دسته بندی :

نحوه نصب اسپیلت دیواری و آشنایی با مراحل آن[به صورت جامع]

()
نحوه نصب اسپلیت دیواری

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

این روز های در روز های داغ تابستان، احساس نیاز به کولر و سیستم های سرمایشی خانگی روز به روز در حال افزایش است. سیستم های سرمایشی و کولر هایی که بتوانند در این روز های داغ تابستان، هوای داخل منزل را خنک و لذت بخش کنند. امروز در این مقاله به بررسی نحوه نصب اسپیلت دیواری خواهیم پرداخت.

یکی از سیستم های سرمایشی که می‌توانند در فصل تابستان و در این روز های گرم و طاقت فرسا به خوبی منزل شما را خنک کنند، کولر های گازی هستند.

البته برای خرید و نحوه نصب اسپیلت دیواری باید نکاتی را رعایت کرد تا در نتیجه بتوانیم بهتر از این سیستم های سرمایشی استفاده. امروز در این مقاله قصد داریم تا نحوه نصب کولر گازی دیواری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این روش های گفته شده، به خوبی کولر گازی دیواری مورد خریداری شده خود را نصب کنید.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

مزایای استفاده از کولر گازی دیواری

قبل از اینکه به سراغ نحوه نصب اسپیلت دیواری برویم، بهتر است با این نوع سیستم های سرمایشی بیشتر آشنا شویم.

در ادامه قصد دارم برای آشنایی بیشتر شما با اسپیلت دیواری، برخی از مزایای این نوع کولر های گازی را به شما معرفی کنم تا بتوانید با این نوع کولر ها بیشتر آشنا شوید.

 

1.اشغال فضای کم

اولین و مهم ترین مزیت کولر های گازی دیواری، اشغال کردن فضای کم این نوع کولر ها گازی است.

در واقع کولر های گازی دیواری در هنگام نصب، فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهند و شاید همین امر باعث شده است که اسپیلت های دیواری امروزه به محبوب ترین سیستم های سرمایشی بازار تبدیل بشوند.

این نوع سیستم سرمایشی از دو بخش بخش درونی و بیرونی تشکیل شده است که بخش داخلی آن در منزل و در دیواری نصب شده و بخش بیرونی آن نیز در بیرون از فضای منزل نصب می‌شود.

 

2.عملکرد بالا

در کنار فضای کمی که این نوع کولر ها اشغال می‌کنند، عملکرد بسیار بالایی دارند و می‌توانند در عرض نیم ساعت فضای محیط را به دمای مورد نظر برسانند و خنک کنند.

همچنین یکی از مهم ترین مزایای این نوع کولر های گازی، ایجاد صدا کم است. اکثر کولر ها و سیستم های سرمایشی سنتی، در کنار خنک کردن هوا صدای آزار دهنده را نیز ایجاد می‌کردند و این امر باعث میشد که افراد نتوانند به خوبی از فضا لذت برده و استراحت کنند.

اما کولر های گازی این مشکل را ندارند و هیچگونه صدای آزار دهنده را ایجاد نمی‌کنند.

 

3.صرفه جویی در مصرف انرژی

در کنار عملکرد بالایی که این کولر های گازی دارند، از انرژی بسیار کمی نیز استفاده می‌کنند. شاید یکی دیگر از دلایلی که امروزه اسپیلت های دیواری را تبدیل به محبوب ترین سیستم های سرمایشی موجود در بازار کرده است، مصرف پایین انرژی در عین داشتن عملکرد و خنک کنندگی بالا است.

در واقع در طی سال های اخیر به دلیل کمبود انرژی و آب در کشور، باید با صرف جویی در مصرف انرژی بتوانیم در حفظ این انرژی ها تلاش کنیم.

از این رو کولر های گازی در این امر می‌توانند به ما کمک کرده و در عین مصرف پایین انرژی، فضای خنک را به ما هدیه بدهند.

 

4.طراحی زیبا و جذاب

در خنک کنندگی اسپیلت های دیواری، این نوع سیستم های سرمایشی از طراحی زیبا و جذابی نیز برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان یک وسیله دکوری نیز در منزل شما مورد استفاده قرار بگیرند.

در واقع کولر های گازی سنتی و قدیمی، مانند کولر های آبی قدیمی، فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کردند و پس از مدتی استفاده، آن زیبایی و تازگی اولیه خود را از دست می‌دادند.

اما کولر های گازی از طراحی زیبا و جذابی برخوردار هستند و شما می‌توانید از کولر های گازی به عنوان یکی وسیله دکوری در منزل خود استفاده کنید.

 

5.نصب و راه اندازی بسیار آسان

در بین تمامی سیستم های سرماشی و کولر های گازی، کولر های گازی دیواری آسان ترین روش نصب و راه اندازی را دارند.

این به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به راحتی خودتان کولر گازی دیواری را در منزل خود نصب و راه اندازی کنید. اگر با طریقه نصب اسپیلت دیواری آشنایی کافی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنم که از یک فرد با تجربه و متخصص برای اینکار کمک بگیرید.

همچنین در ادامه این مقاله به دلیل اهمیت این موضوع، نحوه نصب اسپیلت دیواری را آموزش خواهیم داد تا بتوانید با طی کردن این مراحل، کولر گازی دیواری را در منزل خود نصب و راه اندازی کنید.

 

نحوه نصب اسپیلت دیواری

حال که با مزایای کولر گازی دیواری آشنا شدید و دانستید که کولر گازی دیواری می‌تواند چه مزایایی با خود به همراه داشته باشد.

به شما پینشهاد می‌کنم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا تمامی مراحل نحوه نصب اسپیلت دیواری در منزل را به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

1.انتخاب محل نصب

اولین و مهم ترین مرحله از مراحل نصب کولر گازی دیواری در منزل، انتخاب منحل مناسب برای نصب است. در این مرحله شما باید به چندین نکته توجه داشته باشید. در واقع اول از همه باید محل نصب کولر گازی دیواری را در منزل مشخص کنید.

این محل انتخاب شده باید دارای فضای کافی برای نصب باشد و بهتر است فاصله آن تا پنجره زیاد نباشد!

همچنین باید کولر گازی دیواری را در محلی نصب کنید که دسترسی به خطوط برق و آب داشته باشد.

در انتخاب محل نصب کولر گازی، باید به جهت قرارگیری آن نسبت به آفتاب و نور خورشید هم توجه کنید. بهتر است کولر در محلی نصب شود که در طول روز آفتاب به آن نخورد و در نتیجه کارایی کولر افزایش یابد.

همچنین باید به جهت قرارگیری کولر نسبت به دیوار و فضای اطراف آن توجه لازم را داشته باشید. در واقع باید کولر گازی دیواری را در محلی نصب کنید که فضای کافی برای عبور هوا در اطراف آن وجود داشته باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت که محل نصب کولر گازی باید مکانی قابل دسترسی باشد که در صورت نیاز یا تعویض قطعات کولر دیواری، بیشتری دسترسی را به آن داشته باشید.

 

2.نصب پایه دیواری کولر گازی

در مرحله نصب پایه دیواری کولر گازی، اول از همه باید اندازه پایه ها را بر اساس اندازه خود کولر و وزن آن تعیین کنید!

پایه‌های کولر باید به گونه‌ای باشند که وزن کولر را بتوانند تحمل کنند و از خطر سقوط آن جلوگیری کنند.

بعد از تعیین اندازه پایه‌ها، باید محل نصب آن‌ها را در نظر بگیرید. پایه‌های کولر باید در محلی قرار گیرند که به راحتی قابل دسترسی باشند و در صورت نیاز به تعمیرات، تعویض قطعات و یا تمیز کردن، این پایه ها به راحتی قابل دسترس باشند.

در مرحله نصب پایه ها،  اول از همه باید نحل دقیق نصب این پایه ها را در دیوار با استفاده از متر و خودکار مشخص کنید. سپس با استفاده از دریل و مته، در دیوار سوراخ هایی ایجاد کرده و پایه ها را با استفاده از پیچ و مهره بر روی دیوار قرار دهید.

بعد از این مرحله باید این پایه ها را با استفاده از لوله های فلزی بهم متصل کنید تا بتوانید کولر گازی را بر روی آن نصب کنید.

در نهایت پس از نصب پایه های کولر گازی، باید اسپیلت را بر روی آنها قرار داده و نصب کنید. برای اینکار، باید کولر را با استفاده از پیچ و مهره به پایه ها متصل کرده و سپس خطوط آب و برق را به کولر گازی متصل کنید.

البته در این مرحله حتما اطمینان حاصل کنید که پایه قدرت کافی برای نگه داشتن کولر گازی را برای طولانی مدت دارند.

 

3.نصب خطوط آب و برق

در مرحله بعد، یعنی مرحله نصب خطوط آب و برق باید چندین نکته را مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید این مرحله را نیز به نحو احسن انجام دهید.

در این مرحله، ابتدا باید محل نصب کولر را در نظر بگیرید و مسیر خطوط آب و برق را برای آن تعیین کنید. در این مرحله باید به این نکته توجه کنید که خطوط آب و برق به گونه‌ای نصب شوند که به راحتی قابل دسترسی باشند و در صورت نیاز به تعمیرات، تعویض قطعات و یا تمیز کردن، دسترسی لازم را داشته باشید.

برای نصب خطوط آب، باید از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده کنید. این لوله‌ها باید به طول مورد نیاز بریده شده و با استفاده از روش مناسب به هم متصل شوند.

سپس باید این خطوط را به کولر متصل کنید. برای این منظور، از وسایل مناسب استفاده کنید و خطوط را به کولر گازی متصل کنید.

همچنین برای قطع و وصل کردن آب کولر، شیرآلاتی را در نظر داشته باشید.

همچنین برای نصب خطوط برق نیز، باید از کابل‌های مناسب استفاده کنید. این کابل‌ها باید به طول مورد نیاز بریده شده و مانند مرحله قبل، با استفاده از روش مناسب به هم متصل شوند.

سپس باید این خطوط  و سیم ها را به کولر گازی متصل کنید. برای این منظور، از پریز الکتریکی مناسب استفاده کنید و کابل‌ها را به آن متصل کنید.

در نهایت پس از نصب خطوط آب و برق به کولر گازی،  باید کولر را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که کولر گازی دیواری شما به درستی نصب شده است و به درستی کار می‌کند.

همچنین باید از این نکته نیز اطمینان حاصل کنید که خطوط آب و برق به درستی نصب و پوشانده شده اند تا به کسی آسیب نرسانند.

 

4.نصب واحد خارجی و داخلی کولر

همانطور که میدانید، کولر گازی دیواری از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. برای آشنایی با روش نصب هر کدام از بخش ها، در ادامه توضیحاتی قرار داده شده است. پس به مطالعه این مقاله ادامه بدهید.

مرحله نصب بخش داخلی کولر گازی دیواری

مرحله نصب واحد داخلی کولر گازی دیواری از مهم ترین بخش نصب اسپیلت دیواری است. در این مرحله باید به چندین نکته توجه کرد.

ابتدا باید محل نصب داخلی کولر را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که این محل از نظر فضایی مناسب است و کولر به درستی در آنجا قرار می‌گیرد.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که کولر به گونه‌ای نصب شود که به راحتی قابل دسترسی باشد و در صورت نیاز به تعمیرات، تعویض قطعات و یا تمیز کردن، به راحتی انجام شود.

برای نصب بخش داخلی کولر، باید از دو عنصر مهم یعنی داکت و گریل استفاده کنید. داکت یک لوله پلاستیکی است که برای انتقال هوای سرد از کولر به فضای داخلی استفاده می‌شود.

باید داکت را به طول مورد نیاز بریده شده و به کولر و گریل متصل کنید. همچنین باید داکت را در دیوار یا سقف نصب کنید تا به درستی قرار گیرد.

گریل نیز یک قطعه فلزی است که برای تحویل هوای سرد از داکت به فضای داخلی استفاده می‌شود. باید گریل را به طور مستقیم در دیوار یا سقف نصب کنید و با داکت متصل کنید.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که گریل به گونه‌ای نصب شود که به درستی قرار گیرد و از هرگونه نشت هوا جلوگیری شود.

 

مرحله نصب بخش خارجی کولر گازی

مرحله نصب بخش خارجی کولر گازی دیواری نیز یکی از مهم ترین مراحل نصب کولر گازی دیواری است. اول از همه مانند بخش اول، باید محل قرار گیری و نصب بخش خارجی کولر را به طور دقیق مشخص کنید. این محل باید دارای فضای کافی برای قرار گیری بخش خارجی کولر گازی داشته باشد.

همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این بخش باید به گونه ای وصل بشود که دسترسی لازم برای تعمیر یا تعویض قطعه در آن وجود داشته باشد.

برای نصب بخش خارجی کولر گازی دیواری باید به دو نکته مهم یعنی پایه و لوله های تخلیه، توجه لازم را داشته باشید. پایه یک قطعه فلزی است که بر روی دیواری نصب شده و واحد خارجی کولر گازی بر روی آن قرار می‌گیرد.

باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که پایه به درستی نصب شده باشد و از افتادن واحد خارجی کولر گازی جلوگیری می‌کند.

لوله‌های تخلیه نیز برای خروج آب تولید شده در کولر به کار می‌روند. باید این لوله‌ها را به طور مستقیم به کولر و به یک نقطه تخلیه خارجی متصل کنید.

 

5.تست و راه اندازی

پس از طی کردن مراحل نصب کولر گازی، باید کولر گازی را تست کنید تا از کارایی و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. در این مرحله باید کولر را روشن کرده و در دمای مورد نظر قرار دهید.

سپس منتظر بمانید که کولر شروع به خنک کردن فضای داخلی خانه کنید.

در این مرحله تمامی خطوط برقی و آبی کولر را مورد بررسی قرار دهید تا از نبود نشتی اطمینان حاصل کنید.

اگر در این مرحله مشکلی مشاهده کردید یا کولر گازی به درستی فضای داخلی منزل را خنک نمی‌کرد، به شما پیشنهاد می‌کنم که از یک متخصص در این امر کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

 

6.نگهداری و تعمیرات دوره ای

طریقه نصب کولر اسپلیت دیواری

مرحله نگهداری و تعمیرات دوره کولر گازی خود به چند مرحله تقسیم می‌شود که شما باید برای کارایی بهتر کولر گازی خود، در طی دروه هایی مشخص این مراحل را انجام دهید.

 

1.تعویض فیلتر ها

فیلتر کولر باید به طور دوره ای تعویض شود تا عملکرد بهتری داشته باشد. بسته به نوع کولر و محیط استفاده، فیلتر باید به طور ماهانه یا سالانه تعویض شود.

 

2.بررسی لوله‌های تخلیه

باید به طور دوره ای لوله‌های تخلیه کولر را بررسی کرد تا از هرگونه نشت آب جلوگیری شود.

 

3.بررسی وضعیت داکت

باید به طور دوره ای وضعیت داکت کولر را بررسی کرد تا از هرگونه نشت هوا جلوگیری شود.

 

4.بررسی وضعیت کمپرسور

کمپرسور کولر باید به طور دوره ای بررسی شود تا از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل شود.

 

5.بررسی وضعیت فن

فن کولر باید به طور دوره ای بررسی شود تا از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل شود.

 

6.بررسی وضعیت گاز مبرد

گاز مبرد کولر باید به طور دوره ای بررسی شود تا از عملکرد بهینه کولر اطمینان حاصل شود.

 

7.بررسی وضعیت قطعات

قطعات کولر باید به طور دوره ای بررسی شوند تا از عملکرد بهینه کولر اطمینان حاصل شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به طور کامل به بررسی نحوه نصب اسپیلت دیواری پرداخته شود. شما می‌توانید با انجام مراحل گفته شده در این مقاله، کولر گازی دیواری را در منزل خود نصب کنید.

همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید میتوانید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید. متخصصین مجموعه موراکو در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *