دسته بندی :

راهنمای کامل کنترل کولر گازی با موبایل و ریموت

()
کنترل کولر گازی با موبایل

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

یکی از مهمترین مواردی که برای کنترل بهتری کولر گازی باید بدانید، آشنایی با دکمه‌ها و تنظیمات ریموت کولر گازی است. در بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل عدم آشنایی با تنظیمات و دکمه‌های ریموت کنترل، نتوانید استفاده حداکثری را از کولر گازی خود داشته باشید. به همین دلیل کسب آشنایی با نحوه استفاده از ریموت اسپلیت و همچنین کنترل کولر گازی با موبایل بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه این مقاله از موراکو می‌خواهیم شما را با مهمترین و اصلی‌ترین تنظیمات و امکانات ریموت کنترل انواع اسپیلت آشنا کنیم. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این محتوا را اصلا از دست ندهید.

 

راهنمای کنترل کولر گازی و حالت‌های مختلف آن

معنی swing در کولر گازی

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که در هم اکنون چندین مدل کولر گازی از برندها و شرکت‌های مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام دارای تنظیمات ویژه و همچنین نحوه نمایش متفاوت در ریموت‌های کنترل خود هستند. از این رو در این مقاله سعی کردیم با جمع آوری متداول‌ترین تنظیمات ریموت‌های انواع کولر گازی، به اکثر سوالات شما پاسخ دهیم. البته باید توجه داشت مدل‌های مختلف ریموت، دارای تفاوت‌هایی در نحوه نمایش المان و دسترسی هستند.

 

معرفی حالت fan یا fan mode

در خصوص فن کولر گازی دکمه mode کولر گازی می‌توان گفت، زمانی که کولر گازی روی این حالت تنظیم شده و شروع به کار می‌کند، صرفا گردش هوا در محیط اتفاق می‌افتد. با فعال بودن این حالت، هوای محیط همیشه تازه و مطبوع خواهد بود. کولر گازی در حالت فن هیچ عمل سرمایش و گرمایشی انجام نمی‌دهد و به همین دلیل مصرف برق نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. معمولا نماد این حالت در اکثر ریموت‌ها به شکل پره‌های پنکه یا فن است.

 

معرفی حالت cool یا cool mode

همان طور که از اسم این گزینه ریموت کولر گازی مشخص است، در فصل‌های گرم سال برای سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا اصلی‌ترین علامت این حالت در اکثر ریموت‌ها، به شکل یک دانه برف است. کمپرسور کولر گازی در این حالت شروع به کار می‌کند و هوای خنک وارد محیط می‌شود. زمانی که دمای محیط به حد تعیین شده رسید، ترموستات کولر گازی بخش کمپرسور را خاموش می‌کند و فقط فن‌های کولر کار می‌کنند.

همین موضوع باعث می‌شود که به صورت متداول جریان هوا در محیط وجود داشته باشد و عملیات تهویه مطبوع به بهترین نحو انجام شود و همچنین مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر عدد تعیین شده بر روی ریموت کمتر باشد، کمپرسور دستگاه برای مدت زمان بیشتری کار می‌کند.

 

معرفی حالت dry یا dry mode

یکی از اصلی‌ترین وظایف اسپیلت دیواری، پنجره‌ای و…، رطوبت زدایی و کاهش رطوبت موجود در محیط است. معمولا این حالت در ریموت کنترل کولر گازی به شکل قطره آب است. این حالت برای کاهش رطوبت در محیط‌هایی که رطوبت بالا است و در شرایط آب و هوایی شرجی می‌تواند مناسب و کاربری باشد. شما میتوانید با نصب ریموت کنترل کولر گازی روی تلفن همراه خود، حالت خشک یا dry را در کولر گازی فعال یا غیر فعال کنید.

در این حالت کمپرسور دستگاه برای مدت زمان کوتاهی روشن شده و مجددا خاموش می‌شود. با استفاده از این حالت علاوه بر کاهش رطوبت موجود در محیط، میتوانید از سرمایش کولر گازی بهره ببرید. باید اضافه کرد که در این سیستم‌ها سنسورهایی وجود دارند که با رسیدن رطوبت به حد مشخص، فعالیت سیستم کاهش پیدا می‌کند.

 

معرفی حالت heat یا heat mode

در هنگام استفاده از ریموت کنترل اسپیلت باید این موضوع را بدانید زمانی که ریموت کولر گازی را در حالت گرمایشی، عملیات تهویه به صورت برعکس انجام می‌شود. در واقع کولر گازی در حالت heat هوای گرم وارد محیط شده و هوای سرد از محیط خارج می‌شود. هوای گرم مورد نیاز محیط از طریق کمپرسور تأمین می‌شود. معمولا حالت گرمایشی کولر گازی بر روی ریموت‌ها به شکل خورشید نمایش داده می‌شود.

 

معرفی حالت Auto یا Auto mode

حالت خودکار کولر گازی دقیقا مانند حالت سرمایش است که دمای محیط را به حد مشخص شده می‌رساند. در این حالت تا زمانی که دما به حد مطلوب برسد، کولر گازی کار می‌کند و سپس خاموش می‌شود. ولی در این حالت فن دستگاه همچنان روشن است و برای گردش هوای و تهویه مطبوع محیط روشن می‌ماند. شما میتوانید در طول سال از حالت خودکار کولر گازی استفاده کنید.

 

کنترل کولر گازی با موبایل

همچنین شما میتوانید با استفاده از تلفن همراه خود، کولر گازی را کنترل کرده و حالت‌های مختلف را در آن فعال یا غیر فعال کنید. برای این کار ابتدا باید نرم افزار AirTouch را روی تلفن همراه خود نصب و اجرا کنید. این نرم افزار برای پلتفرم‌های اندروید، آی او اس و حتی ویندوز در دسترس است. پس از تهیه این نرم افزار و نصب آن میتوانید برای کنترل کولرهای گازی برندهای مختلف مثل سامسونگ گرفته تا Hitachi، پاناسونیک، TECO و چند مورد دیگر از تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

قابلیت و امکانات اضافی در ریموت اسپلیت

تا این جای مقاله سعی کردیم شما را با حالت‌های مختلف کولر گازی به صورت کامل آشنا کنیم و مهمترین ویژگی‌های آنها را به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب از فروشگاه موراکو قصد داریم شما را با متداول‌ترین امکانات و قابلیت‌های ریموت کنترل کولر گازی آشنا کنیم.

 

امکان تنظیم سرعت فن

فن یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اجزای تشکیل دهنده کولر گازی است. وظیفه اصلی فن، پرتاب باد به داخل اتاق است. از این رو می‌توان با تنظیم سرعت فن، میزان بهره وری از دستگاه را مشخص کرد. در ریموت کنترل برای میزان سرعت فن 4 حالت مختلف وجود دارد که همگی به شکل پره‌های پنکه یا فن نمایش داده می‌شوند. این سرعت شامل کم، متوسط، زیاد و خودکار هستند. در بین تمامی حالت‌ها، قرار دادن فن در حالت خودکار بهترین و مناسب‌ترین گزینه است؛ چرا که سیستم با توجه به دمای محیط، حالت تنظیم شده فن را کم یا زیاد می‌کند.

 

تنظیمات مربوط به عملکرد یونیزر

در ریموت کنترل برخی از مدل‌های کولر گازی، حالت یونیزر وجود دارد. با فعال شدن این قابلیت، یک مش الکترونیکی با ولتاژ بالا در داخل یونیت داخلی کولر گازی فعال می‌شود و برای یونیزه کردن هوا، یون‌های منفی ایجاد می‌کند. در این حالت گرد و غبار موجود در هوا، گرده‌های کوچک و دیگر آلاینده‌ها به سمت یون‌ها جذب می‌شوند و از سیکل تهویه مطبوع خارج می‌شوند. از این رو با استفاده از این حالت هوای محیط همیشه تازه و تصفیه است.

 

تنظیمات مربوط به تایمر

تایمر یکی از قابلیت‌هایی است که در اکثر ریموت‌های کنترل برندهای مختلف کولر گازی وجود دارد. استفاده از این قابلیت کولر گازی می‌تواند برای شما بسیار مناسب و مفید باشد و مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد. شما میتوانید با استفاده از ریموت کنترل کولر گازی یا تبدیل گوشی به کنترل کولرگازی و فعال کردن حالت تایمر، از کولر گازی در حالت خواب نیز استفاده کنید.

در این حالت، کولر گازی تا چند ساعت فعالیت می‌کند و پس از رسیدن به زمان مشخص شده خاموش می‌شود. همچنین در برخی از مدل‌های کولر گازی شما میتوانید با استفاده از ریموت و حالت تایمر، کولر گازی را در زمان‌های مشخصی روشن کنید.

 

تنظیمات حالت swing

شاید تا به حال این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که معنی swing در کولر گازی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با فعال شدن حالت swing بخش جلویی پنل کولر گازی در جهت‌های مختلف پایین و بالا می‌شود. از این رو با استفاده از این حالت میتوانید جهات مختلف باد را تنظیم کنید. در این حالت پره‌های کولر گازی به صورت خودکار حرکت کرده و باد به صورت مساوی در زاویه‌های مختلف به گردش در می‌آید.

 

تنظیمات مربوط به حالت بی صدا یا Quiet mode

در برخی از مدل‌های کولر گازی حالت بی صدا وجود دارد که همه تنظیمات و قابلیت‌های سیستم تا جای امکان بی صدا و آرام کار می‌کنند. باید توجه داشته باشد که با فعال کردن این حالت در کولر گازی، سرعت فن نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

نکات مهمی که در خصوص استفاده از ریموت کنترل کولر گازی باید بدانید

دکمه speed در کولر گازی

  1. بهتر است حداکثر فاصله استفاده از ریموت کنترل کولر گازی و یونیت داخلی 10 متر باشد.
  2. برای برقرار ارتباط بهتر و انجام تنظیمات مورد نظر حتما از ریموت کنترل کولر گازی یا کنترل کولر گازی با موبایل استفاده کنید.
  3. در صورتی که قصد دارید برای مدتی از کولر گازی خود استفاده نکنید، بهتر است باتری‌های ریموت کنترل را خارج کنید تا به سیستم آن آسیبی وارد نشود.
  4. از ایجاد ضربه یا تکان دادن شدید کولر گازی خودداری کنید.
  5. توجه داشته باشید که با خارج کردن باتری‌های ریموت کنترل و تعویض آنها، تمامی تنظیمات به حالت پیش‌فرض بر می‌گردند. از این رو اگر می‌خواهید ریموت را ریست کنید، برای مدتی باتری‌ها را خارج کرده و سپس آنها را وارد کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی و همچنین حالت‌ها و امکانات مختلف کنترل کولر گازی آشنا کنیم. شما میتوانید با استفاده از اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما قرار گرفت، بهترین استفاده را از کنترل اسپلیت خود داشته باشید. اگر به دنبال تهیه و خرید کولر گازی هستید که بتوانید آن را راحت‌تر و بهتر با ریموت یا تلفن همراه خود کنترل کنید و امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد، کولرهای گازی برند موراکو می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و نحوه خرید انواع کولر گازی موراکو، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

نحوه صحیح کنترل کولر گازی با موبایل چگونه است؟

برای کنترل کولر گازی با موبایل بهتر است برنامه AirTouch را روی تلفن همراه خود نصب کنید. این نرم افزار با انواع برندهای کولر گازی سازگاری دارد و می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

دکمه speed در کولر گازی چیست؟

با استفاده از این دکمه میتوانید میزان سرعت فن را در کولر گازی مشخص کنید. برخی از ریموت‌های کنترل کولر گازی دارای سه حالت سرعت کم، متوسط و زیاد هستند و برخی دیگر سرعت فن به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *