دسته بندی :

فن کویل بی صدا چی بخریم | معرفی انواع فن کویل کم صدا

()
فن کویل کم صدا

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

وجود سر و صدای مداوم و پیوسته هر چند کوتاه مدت، به تدریج می‌تواند آسیب‌ها و مزاحمت‌های متفاوتی را برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال می‌توان به آسیب‌ها و مشکلات روانشناسی مانند افسردگی و استرس مداوم اشاره کرد که در نتیجه قرارگیری در معرض صدا و نویز زیاد ایجاد می‌شود. این صداها اکثرا از طرف سیستم‌های تهویه مطبوع ایجاد می‌شوند ولی در اکثر مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این صداها در طولانی مدت می‌توانند نتایج و تأثیر مخربی و ناراحت کننده ای ایجاد کنند. از این رو برای اینکه در آسایش باشید و صدای ایجاد شده توسط سیستم‌های تهویه مطبوع مزاحم شما نشود، باید فن کویل کم صدا و مناسب انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از سایت موراکو قصد داریم به معرفی انواع سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل کم صدا بپردازیم پس اصلا ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

علت صدای فن کویل چیست؟

علت صدای فن کویل چیست

قبل از هر چیز بهتر است به بررسی و معرفی مهمترین عواملی که می‌توانند روی صدای فن کویل تأثیر داشته باشند بپردازیم. همچنین در هنگام خرید حتما با مطالعه کاتالوگ محصول، از میزان صدای تولید شده توسط دستگاه مطلع شوید. معمولا این پارامتر بر اساس دسی بل اندازه گیری می‌شود و می‌تواند بسته به عوامل مختلفی که در ادامه معرفی می‌کنیم، متفاوت باشد.

 

1-موتور و پروانه موجود در فن کویل

به جرئت می‌توان گفت که اصلی‌ترین و مهمترین دلیل صدا زیاد فن کویل، نوع موتور و پروانه آن است. بهتر است هر از گاهی پروانه موتور بررسی شود چرا که ممکن است پروانه تغییر شکل داده باشد و باعث ایجاد صدای آزار دهنده‌ای توسط دستگاه فن کویل شود.

 

2-جنس بدنه سیستم فن کویل

یکی دیگر از عوامل اصلی و مهم در بروز صدا از فن کویل، جنس بدنه این نوع سیستم تهویه مطبوع است. اگر بدنه دستگاه Fnacoil به صورت یکنواخت و کامل از یک جنس طراحی و ساخته شده باشد، صدا کمتری تولید می‌کند ولی در غیر این صورت به دلیل وجود ارتعاشات، صدای تولید شده توسط دستگاه می‌تواند بیشتر و آزاردهنده باشد.

مقاله از ویکی پدیا: فن کویل چیست؟

 

3-مدل فن کویل

اگر اگر فن کویل کانالی یا داکتی استفاده می‌کنید، ممکن است سر و صدایی که دستگاه تولید می‌کند توسط کانال به محیط هدایت شود. برای اجتناب از بروز این مشکل باید از یک آویز مطمئن بین سقف و فن کویل استفاده کنید تا صدای تولید شده توسط دستگاه فنکویل کاهش پیدا کند.

 

4-نحوه نصب دستگاه

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در ایجاد صدا زیاد دستگاه تأثیر داشته باشد، نحوه نصب آن است. شل بودن پیچ‌ها دستگاه و… می‌تواند باعث ایجاد صدای آزاردهنده توسط Fan coil شوند. از این رو با نصب درست و اصولی و همچنین محکم کردن پیچ‌های دستگاه، از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

 

5-اندازه و ظرفیت فنکویل

همچنین اندازه فن کویل نیز یکی از عوامل تأثیر گذار در صدای ایجاد شده توسط آن است. هر چقدر که فن کویل بزرگ‌تر باشد، فن بزرگ‌تر و بیشتری در آن قرار داده می‌شود. با وجود تعداد زیاد فن، سرعت آنها کم می‌شود چرا که فن با سرعت کم بازدهی بهتری نسبت به فن با سرعت بالا دارد. در نهایت افزایش تعداد فن‌های با سرعت کم باعث کم شدن صدای فن کویل می‌شود.

 

6-محل قرارگیری و نصب دستگاه

ویژگی‌های محل نصب و راه اندازی دستگاه فنکویل و میزان نوز موجود در محیط نیز یکی دیگر از عواملی محسوب می‌شوند که می‌توانند روی صدای ایجاد شده توسط دستگاه تأثیر داشته باشند. به عنوان مثل در سالن‌ها و تالارها نیازی به استفاده از فن کویل کم صدا نیست! ولی در سالن‌های مطالعه این موضوع برعکس است! همچنین از طرف دیگر ارتفاع سقف نیز یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار روی میزان صدای تولیدی توسط دستگاه محسوب می‌شود و در زمان خرید سیستم fancoil باید این موضوع را مد نظر قرار داد.

 

ویژگی‌های اصلی یک فن کویل کم صدا

کم صدا ترین فن کویل

حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که یک فن کویل کم صدا چه ویژگی‌هایی دارد و به چه فن کویلی کم صدا گفته می‌شود؟ برای جواب به این سوال باید گفت که محل نصب و راه اندازی دستگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان صدای ایجاد شده توسط سیستم داشته باشد. در ادامه میزان صدای تولید شده توسط دستگاه در محل‌های نصب را به شما ارائه می‌دهیم تا در زمان خرید بتوانید بهترین و مناسب‌ترین فن کویل را انتخاب و خریداری کنید.

 

محل نصب میزان صدای تولید شده
ساختمان‌های مسکونی 25 تا 35 دسی بل
لابی و سالن هتل‌ها 25 تا 35 دسی بل
اتاق‌های هتل 25 تا 35 دسی بل
دفاتر اداری 25 تا 35 دسی بل
سالن کنفرانس 25 تا 35 دسی بل
راهروها و سرسراهای هتل‌ها 35 تا 45 دسی بل
اتاق‌های بستری بیمارستان‌ها 30 تا 40 دسی بل
اتاق عمل بیمارستان‌ها 25 تا 35 دسی بل
سالن‌های کنسرت و تئاتر بسته به ارتفاع سقف تا 25 دسی بل
کلیسا و مسجد 25 تا 35 دسی بل
سالن‌های سخنرانی که آمپلی‌فایر ندارند 35 دسی بل
سالن دادگاه با آمپلی‌فایر 30 تا 40 دسی بل
سالن تمرین ژیمناستیک، استخر و فیتنس 40 تا 50 دسی بل
سالن ورزشی با جایگاه تماشاچی و آمپلی‌فایر 45 تا 50 دسی بل
استودیوی تمرین موسیقی حداکثر 35 دسی بل
مکان‌های عمومی بیمارستان‌ها 30 تا 40 دسی بل

 

معرفی انواع فن کویل و میزان صدای تولید شده توسط آنها

دلیل صدای زیاد فن کویل

سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل بسته به محل قرارگیری و نصب در دسته بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این فن کویل ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در صدای ایجاد شده توسط دستگاه می‌توانند تأثیر گذار باشند. در ادامه این مطلب از سایت موراکو با ما همراه باشید تا با انواع سیستم‌های فن کویل آشنا شوید.

 

فن کویل زمینی

فن کویل‌های مدل زمینی اکثرا در ادارات، آپارتمان‌ها، مکان‌های مسکونی و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعمیر و همچنین سرویس این مدل از فن کویل‌ها ساده و راحت‌تر است. از جمله اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌های این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توان به ایجاد صدای کم، هزینه سرویس و نگهداری کمتر، نصب سریع و راحت و… اشاره کرد. شاید جالب باشد اگر بدانید که این نوع از فن کویل‌ها به صورت ایستاده نیز طراحی و تولید می‌شوند که در این حالت صدای بیشتری تولید می‌کنند ولی باز هم می‌توان آنها را در دسته فن کویل‌های کم صدا قرار داد.

 

فن کویل دیواری

انواع فن کویل‌های دیواری از نظر ظاهر شباهت زیادی با اسپلیت دیواری دارند. همچنین صدای تولید شده توسط این نوع سیستم تهویه مطبوع کم است و نصب، تعمیر و سرویس راحت و کم هزینه است. اصلی‌ترین و مهمترین عیب این نوع fancoil، قیمت بالای آن است. از دیگر مزایا و ویژگی‌های این نوع سیستم تهویه مطبوع می‌توان به توزیع هوا مطبوع، مجهز بودن به ترموستات و امکان کنترل از راه دور به وسیله ریموت و امکان زمان بندی به صورت 24 ساعته.

 

فن کویل کاستی یک و چهار طرفه

یکی از انواع فن کویل‌ها که معمولا زیر سقف کاذب نصب و راه اندازی می‌شود، فن کویل کاستی یک و چهار طرفه است. طراحی ظاهری این مدل از فن کویل زیبا و منحصر به فرد است و از این رو می‌تواند برای انواع دکوراسیون‌های داخلی منازل گزینه مناسبی باشد. راندمان و عملکرد این دستگاه بالا است و فضای کمتری را اشغال می‌کند. اما باید اضافه کرد که هزینه تعمیر و نگهداری از این محصول به دلیل ویژگی‌هایی که دارد کمی بالا است. در حال حاضر فن کویل کاستی در سه مدل مختلف یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه در فروشگاه موراکو موجود است. صدای تولید شده توسط این سیستم تهویه مطبوع نیز کم است و به همین دلیل به عنوان کم صدا ترین فن کویل شناخته می‌شود.

 

فن کویل سقفی توکار

به جرئت می‌توان گفت که فن کویل سقفی توکار به عنوان کم صدا ترین نوع فن کویل شناخته می‌شود. طراحی ساده و منحصر به فرد فن کویل سقفی توکار کم صدا باعث شده است که از آن اکثراً در ساختمان‌های مسکونی استفاده شود. این مدل سیستم تهویه مطبوع کم حجم بوده و وزن کمی دارد و همچنین هزینه تعمیر، نگهداری و سرویس آن بسیار به صرفه است. همچنین می‌توان گفت که این مدل فن کویل قیمت ارزان تری نسبت به مدل‌های دیگر دارد و همین موضوع باعث شده است که به متداول‌ترین و رایج‌ترین نوع فن کویل تبدیل شود.

 

فن کویل داکتی یا کانالی

یکی از انواع فن کویل‌هایی که سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند، فن کویل داکتی است. به دلیل اینکه این دستگاه سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند، اکثرا از آن در راهروها یا سالن‌های همایش استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید با اینکه این دستگاه دارای معایب و مشکلاتی است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که از جمله آنها می‌توان به بدنه مستحکم و بادوام آن اشاره کرد.

بررسی قیمت و خرید فن کویل داکتی (کانالی)

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا به صورت کامل و جامع به بررسی و معرفی انواع سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل و همچنین میزان صدایی که هر کدام تولید می‌کنند. در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که برای شما امکان خرید انواع فن کویل کم صدا را فراهم کرده‌اند. شما میتوانید این مدل از دستگاه‌های تهویه مطبوع را با مناسب‌ترین قیمت و با شرایطی ویژه‌ی و استثنایی از فروشگاه موراکو تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن زیرا ارتباط برقرار کنید.

02188600100

 

 

سوالات متداول

آیا صدای فن کویل ارتباطی با مشخصات فیزیکی آن دارد؟

خیر، صدای بلند ایجاد شده توسط فن کویل می‌تواند به محل نصب و نحوه نصب آن نیز ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال میزان ارتفاع سقف می‌تواند تأثیر زیادی بر می‌ازن شنیده شده صدا فن کویل داشته باشد.

 

اندازه و ظرفیت فن کویل به چه میزان بر صدای آن تأثیر گذار است؟

هر چقدر که فن کویل بزرگ‌تر باشد و ظرفیت آن بیشتر باشد، میزان صدای تولید شده توسط آن کمتر است چرا که تعداد فن‌های به کار رفته در ان بیشتر و سرعت چرخش آنها کمتر است.

 

کدام مدل از فن کویل‌ها برای ساختمان‌های مسکونی مناسب هستند؟

فن کویل سقفی توکار کم صدا می‌تواند گزینه مناسبی برای ساختمان‌های مسکونی باشد چرا که صدای کمتری تولید می‌کند و از قیمت مناسبی برخوردار است.

 

دلیل صدای زیاد فن کویل چیست؟

صدای زیاد فن کویل میتواند عوامل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها میتواند به محل نصب، نحوه نصب، نوع فن کویل، قطعات به کار رفته در سیستم و… اشاره کرد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *