دسته بندی :

بررسی ویژگی های کولر گازی سقفی و کولر گازی دیواری به صورت جامع!

()

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

در هنگام خرید کولر گازی سقفی و دیواری یا اسپیلت، یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن افراد در هنگام خرید درگیر می‌کند و تبدیل به دغدغه ذهنی این افراد می‌شود، فرق بین کولر گازی سقفی و کولر گازی دیواری است.

در واقع تفاوت اصلی کولر های گازی سقفی و دیواری اکثرا در قدرت سرمایش آن ها است و افراد به دنبال کولر گازی هستند که از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار باشد.

البته در این بین یک کولر گازی خوب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. از این رو برای آشنایی بیشتر شما با این ویژگی ها امروز در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و جامع به بررسی ویژگی های کولر های گازی سقفی و کولر گازی دیواری بپردازیم و تفاوت این دو نوع کولر گازی را در اختیار شما قرار دهیم.

پس مقاله امروز را از دست ندهید.

 

کولر گازی دیواری

کولر گازی دیواری یا همان کولر دو تکه دیواری از یک واحد داخلی که بر روی دیوار منزل نصب می‌شود و واحد خارجی از بیرون از محیط خانه نصب می‌شود، تشکیل شده است.

اسپیلت ها و کولر های گازی دیواری در ظرفیت های 9000 تا 36000 در بازار وجود دارند که عموما با توجه به بزرگی فضای محیط، افراد اسپیلت با ظرفیت مورد نیاز را خریداری می‌کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی بیشتر شما، به بررسی ویژگی های کولر های گازی دیواری بپردازیم تا بتوانید بهتر کولر گازی دیواری را با کولر گازی سقفی مقایسه کنیم.

پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

ویژگی های کولر گازی دیواری

همانطور که می‌دانید، کولر گازی دیواری از پرطرفدار ترین سیستم های خنک کننده موجود در بازار است که در منازل و ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع کولر های گازی به دلیل ویژگی های خاص خود که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم، برای بسیاری از افراد دارای جذابیت هستند و از این رو طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه به بررسی ویژگی ها، مزایا و معایب کولر های گازی دیواری خواهیم پرداخت.

 

1.عملکرد مناسب

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد علاقه مند به خرید کولر گازی دیواری هستند، عملکرد مناسب و میزان خنک کنندگی آن است.

در واقع این ویژگی کولر دیواری را همه افراد می‌دانند و در واقع به یکی از ویژگی های اصلی این نوع کولر های گازی تبدیل شده است. در کنار عملکرد بالایی که این نوع کولر های دارند، مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارند.

این ویژگی یکی از دلایل اصلی محبوبیت زیاد کولر های گازی دیواری در بازار است.

 

2.قدرت سرمایش و گرمایش

همچنین قدرت سرمایش و گرمایش کولر های گازی نیز قابل ستایش است!

در واقع اگر برای فضای منزل خود، کولر گازی دیواری با ظرفیت مناسب را تهیه کرده باشید، به راحتی می‌تواند فضای منزل شما را بسته به نیاز شما سرد یا گرم کند.

در واقع دلیل اصلی اینکه قدرت سرمایش و گرمایش به یکی از ویژگی های اصلی این نوع کولر های تبدیل شده است، این است که کولر گازی دیواری می‌تواند در کمترین زمان ممکنن دمای محیط را تغییر داده و به دمای مورد نظر شما تبدیل کند.

 

3.وجود سیستم فیلتراسیون هوا

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کولر های گازی، وجود سیستم های فیلتراسیون هوا است. در واقع این ویژگی در کمتر سیستم خنک کننده ای دیده می‌شود.

وجود این سیستم های در کولر دیواری باعث میشود که هوایی که از بیرون و از طریق کولر گازی دیواری وارد محیط منزل شما می‌شود،

توسط فیلتر های هوایی، از ذرات غبار و گرد و خاک خالی شود و هوایی پاکیزه را وارد منزل شما بکند.

در نتیجه می‌تواند با ایجاد هوای پاکیزه در منزل، به حفظ سلامتی شما کمک کند.

 

4.تولید صدای کم

یکی دیگر از ویژگی های کولر گازی دیواری، تولید صدای کم است. در واقع در اکثر سیستم های خنک کننده قدیمی و سنتی، این ویژگی وجود نداشت.

در واقع در این سیستم ها، با حرکت فن ها، صدای آزار دهنده در محیط ایجاد می‌شد که آسایش را از افراد می‌گرفت.

اما کولر های گازی دیواری یا می‌توان گفت که اکثر سیتسم های خنک کنند گازی، این ویژگی را ندارند و با ایجاد فضای آرام و ساکت، فضایی لذت بخش را به منزل شما هدیه می‌دهند.

 

5.راحتی در کنترل

در کولر ها و سیستم های خنک کننده قدیمی و سنتی، تنها با داشتن چند دکمه قابل کنترل بودند و نمی‌توان چیز بیشتری از آن ها انتظار داشت.

اما در کولر گازی دیواری یا می‌توان گفت یک کولر های گازی مدرن و جدید، قابلیت های بیشتری در دست افراد است و در نتیجه افراد راحت تر می‌توانند کولر را کنترل کنند.

برای مثال شما می‌توانید میزان دمایی را که می‌خواهید در محیط شما ایجاد شود، مشخص کنید و کولر گازی در عرض نیم ساعت دمای محیط را به آن میزان برساند.

یا حتی می‌توانید میزان جذب رطوبت و سرعت فن ها را نیز مشخص کنید.

به طور کلی، راحتی در کنترل یکی از ویژگی های منحصر به فرد کولر دیواری به حساب می‌آید.

 

6.نگهداری و تعمیر آسان

شاید اینکار که هر سال چند روز را صرف سرویس کولر های قدیمی منزل خود بکنید برای شما دیگر طاقت فرسا شده باشد!

کولر های گازی دیواری به گونه ای طراحی شده اند، که شما به راحتی هر زمان که خواستید میتوانید این سیستم خنک کننده را سرویس کرده و تعمیر کنید.

البته قبل از اینکار حتما از یک فرد با تجربه یا متخصص مشورت بگیرید و از روش های درست نگهداری از این سیستم های استفاده کنید.

 

مزایای کولر گازی دیواری

کولر دیواری

1.طراحی جمع و جور

کولر گازی دیواری در مقایسه با دیگر نوع کولرهای گازی، حجم کمتری اشغال می‌کند و از فضای کمتری برای نصب آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

2.نصب آسان

نصب کولر گازی دیواری بسیار ساده است و شما به راحتی می‌توانید آن را خودتان نصب کنید. همچنین، نصب آن به معنای هزینه کمتر برای نصب کننده است.

 

3.قابل حمل بودن

کولر گازی دیواری قابل حمل است و شما می‌توانید آن را به راحتی جابجا کنید. این ویژگی مهم برای افرادی است که در مناطق مختلف زندگی می‌کنند.

 

4.عملکرد بالا

کولر گازی دیواری در مقایسه با دیگر نوع کولرهای گازی، کارایی بالاتری دارد. این نوع کولر گازی به دلیل قرار گرفتن در داخل ساختمان، از انرژی کمتری استفاده می‌کند.

 

5.قیمت مناسب

کولر گازی دیواری نسبت به دیگر انواع کولر های گازی، از قیمت مناسب تری برخوردار است و از این رو میتواند برای بیشتر افراد یک گزینه مناسب برای خرید باشد.

 

معایب کولر گازی

اما در کنار مزایا و ویژگی های منحصر به فرد کولر گازی دیواری، این نوع سیستم خنک کننده هوا از معایبی نیز برخوردار است که برای آشنایی بیشتر با این نوع سیستم های خنک کننده بهتر است با این معایب نیز آشنا شویم.

 

1.هزینه نصب

هزینه نصب کولر گازی دیواری در مقایسه با دیگر نوع کولرهای گازی، بالاتر است و از این رو، این نکته باید در نظر گرفته شود.

 

2.نیاز به تعویض فیلتر

کولر گازی دیواری برای حفظ کارایی و عملکرد بالای خود، نیاز به تعویض فیلتر دارد و باید به این نکته توجه لازم داشته باشید.

 

3.محدودیت در تنظیم دما

کولر گازی دیواری با توجه به محدودیت در تنظیم دما، برای محیط هایی با فضای بزرگ می‌تواند مناسب نباشد.

 

 

4.نیاز به تعویض گاز

کولر گازی دیواری برای حفظ عملکرد بالای خود خود، نیاز به تعویض گاز دارد و ممکن است که این کار هزینه زیادی برای شما ایجاد کند.

 

5.احتمال ایجاد لکه‌های آب

استفاده از کولر گازی دیواری ممکن است باعث ایجاد لکه‌های آب در دیوار شود و این مسئله میتواند یکی از معایب کولر دیواری باشد.

 

 

کولر گازی سقفی

 

یکی دیگر از انواع اسپیلت ها و کولر گازی که امروز در این مقاله قصد بررسی و معرفی ویژگی ها و مزایا و معایب آن را داریم، کولر گازی سقفی است.

این نوع کولر گازی از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده است که بیشتین حجم پنل داخلی آن داخل سقف ساختمان قرار دارد و فقط واحد خارجی آن که دریچه توزیع هوا است، در بیرون از سقف قرار دارد.

این نوع کولر گازی از همه نظر با کولر گازی دیواری متفاوت است و از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی ویژگی ها مزایا و معایب این نوع کولر گازی بپردازیم.

 

ویژگی های کولر گازی سقفی

کولر گازی سقفی یکی از سیستم های خنک کننده گازی است که وظیفه خنک کردن فضای منازل یا ساختمان ها را دارد

این نوع سیتسم خنک کننده به دلیل ویژگی هایی که دارد نسبت به رقیب اصلی خود یعنی کولر گازی دیواری دارای تفاوت های بسیاری است.

از این رو برای آشنایی بیشتر شما با تفاوت های کور گازی دیواری و سقفی در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های کولر گازی سقفی کاستی بپردازیم.

پس در ادامه این مقاله همراه من باشید.

 

1.دارای سیستم توضیح هوا

یکی از ویژگی‌های مهم در کولرهای گازی سقفی، سیستم توزیع هوا است. این سیستم می‌تواند شامل فن‌ها، حلقه‌های هوای خروجی و سیستم‌های متحرک باشد.

برخی از کولرهای سقفی دارای سیستم‌های توزیع هوای چند منطقه هستند که به شما امکان می‌دهد در هر قسمت از فضای محیط، میزان دمایی را که می‌خواهید ایجاد کنید!

در واقع این ویژگی می‌تواند بسیار منحصر به فرد باشد و در عرض نیم ساعت دمای کل فضای محیط یکسان بشود.

 

2.توان سرمایشی و گرمایشی بالا

کولر گازی سقفی مانند رقیب خود یعنی کولر گازی دیواری، دارای سیتسم های سرمایشی و گرمایشی قدرتمندی است.

این سیستم ها قادر هستند که تا هر دمایی را که می‌خواهید در محیط اعمال کنند و فضای منزل را در سریع ترین زمان ممکن خنک یا گرم کنند.

در واقع بر اساس وسعت فضای منزل شما، این کولر های سقفی در اندازه های متفاوتی در بازار وجود دارند که در صورت نیاز می‌توانید برای منزل خود تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

3.دارای سیستم کنترل هوشمند

کولر گازی سقفی همچنین دارای یک سیستم کنترل هوشمند است که به شما امکان می‌دهد دمای محیط را به میزان دلخواه خود معین کنید.

همچنین در کنار این ویژگی، سیستم کنترل هوشمند این کولر های گازی دارای ویژگی های دیگر مانند تایمر، تنظیمات متنوع، کنترل از راه دور، حالت اتوماتیک و… هستند که دسترسی بیشتری را برای کنترل کولر گازی سقفی در اختیار شما قرار می‌دهند.

در واقع این ویژگی ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با زمان بندی مناسب دمای محیط را به آن میزانی که می‌خواهید برسانید.

 

4.کیفیت بالا در ساخت

یکی دیگر از ویژگی های کولر های گازی سقفی، کیفیت بالای آن ها است.

در ساخت و طراحی کولر گازی سقفی از مواد با کیفیت استفاده می‌شود و از این رو دارای عمر بسیار بالایی هستند و می‌توانند تا مدت ها در منزل شما به کار گرفته بشوند.

البته برای اینکه یک کولر گازی سقفی با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید اول از همه باید مطمئن شده باشید که از یک برند معتبر خرید کرده‌اید.

برای اینکه بتوانید با برند های کولر گازی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنم که مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

خرید از یک برند معتبر به شما این امکان را می‌دهد که از کیفیت بالای کولر گازی خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید.

 

5.نگهداری و تعمیرات

در نهایت، پیش از خرید کولر گازی سقفی، به نحوه نگهداری و تعمیرات آن نیز توجه کنید.

اطمینان حاصل کنید که قطعات یدکی به راحتی در دسترس هستند و تعمیرات آن در صورت لزوم به سادگی و با هزینه مناسب قابل انجام است.

 

مزایای کولر گازی سقفی

1.طراحی ساده و منحصر به فرد

کولر گازی سقفی با طراحی ساده خود، از نظر ظاهری به راحتی با دکوراسیون داخلی ساختمان همخوانی پیدا می‌کند.

 

2.کارایی و عملکرد بالا

کولر گازی سقفی با توجه به قرار گرفتن در بالای سقف، توانایی خنک کردن فضای بزرگ را دارد و به دلیل این ویژگی، برای استفاده در ساختمان‌های بزرگ، مناسب است.

 

3.قابلیت تنظیم دمای خروجی

کولر گازی سقفی با قابلیت تنظیم دمای خروجی، به شما اجازه می‌دهد تا دمای خروجی را به دلخواه خود تنظیم کنید.

 

4.قابلیت نصب در هر محل

کولر گازی سقفی قابلیت نصب در هر محلی را دارد و شما می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از ساختمان نصب کنید.

 

5.هزینه مناسب

کولر گازی سقفی در کنار عملکرد بالای خود و طراحی منحصر به فردی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است که برای افرادی که می‌خواهند با یک بودجه کم صاحب یک کولر گازی مناسب بشوند، مناسب است.

 

معایب کولر گازی سقفی

در کنار ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد کولر گازی سقفی، معایبی نیز دارد که باید برای آشنایی بیشتر با این کولر سقفی، با این معایب آشنا شد.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

1.نیاز به نصب حرفه‌ای

نصب کولر گازی سقفی به دلیل ویژگی‌های خاص و سیستم توزیع هوای پیچیده، نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای است.

در نتیجه، نصب و راه اندازی کولر گازی سقفی نیازمند وجود توانایی و تجهیزات ویژه است.

 

2.هزینه نصب و تعمیرات

به دلیل پیچیدگی سیستم توزیع هوا و ساختار سقفی، هزینه نصب کولر گازی سقفی بالاتر از سایر انواع کولرهاست.

علاوه بر این، در صورت بروز خرابی یا نیاز به تعمیر، هزینه تعمیرات نیز ممکن است بیشتر از کولرهای دیگر باشد.

 

3.مصرف انرژی بالا

رخی از کولرهای گازی سقفی نسبت به دیگر سیستم‌های سرمایشی، مصرف بیشتری دارند.

به علاوه، در صورت عدم استفاده مناسب و تنظیمات نادرست، مصرف انرژی آن ها می‌تواند افزایش یابد.

در نتیجه، برای کاهش مصرف انرژی، تنظیمات صحیح و نگهداری مناسب ضروری است.

 

4.محدودیت در طراحی داخلی فضا

نصب کولر گازی سقفی ممکن است در طراحی داخلی فضا محدودیت‌هایی ایجاد کند.

ابعاد و قرارگیری این کولرها در سقف فضا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است با طرح و دکوراسیون دلخواه همخوانی نداشته باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به طور کامل و جامع به بررسی تفاوت های کولر های گازی سقفی و دیواری بپردازیم و ویژگی های هر کدام را برای شما توضیح داده و مورد بررسی قرار دهیم.

التبه قبل از اینکه به خرید کولر گازی اقدام کنید حتما از یک متخصص و فرد با تجربه راهنمای بگیرید.

اگر در این زمینه سوال یا دغدغه ای دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که با شماره زیر تماس حصال فرمایید.

مشاورین و متخصصین ما هر لحظه آماده هستند تا به سوالات شما در زمینه انواع کولر گازی و اسپیلت ها پاسخ بدهند.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *