دسته بندی :

کولر گازی ایستاده

()

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

با گرم شدن هوا، بسیاری از افراد برای خنک کردن فضای داخل خانه، مرکز تجاری، مغازه، فروشگاه و… نیاز به خرید کولرهای گازی با کیفیت دارند. به طور کلی، با توجه به کاهش میزان ذخیره آب در کشور ایران، بسیاری از افراد به جای خرید کولرهای آبی علاقه مند به خرید کولرهای گازی شده‌اند.

از طرفی کولرهای گازی بازدهی بیشتری نسبت به کولرهای آبی دارند و می‌توانند بسیار به خنک شدن فضاهای بزرگ کمک کنند. یکی از انواع کولرهای گازی موجود در بازار، کولرهای گازی ایستاده می‌باشند که می‌توانند برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرند و گزینه خوبی برای این فضاها باشند.

 

کولر گازی ایستاده

در میان انواع کولرهای گازی، کولرهای گازی ایستاده برای فضاهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تا به امروز، بسیاری از افراد با کولرهای گازی دیواری آشنایی پیدا کرده‌اند، اما در رابطه با این نوع کولرهای گازی که به صورت ایستاده هستند، اطلاعات کافی کسب نکرده‌اند.

به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با کولرهای گازی ایستاده و جزئیات و خصوصیات آن صحبت کنیم.

 

کولرهای گازی ایستاده؛ کولری خاص برای فضاهای بزرگ!

با توجه به نیاز کسب و کارها و مردم به کولرهای گازی، امروزه تنوع کولرهای گازی روز به روز در حال پیشرفت است. کولرهای گازی با کیفیت، با تنوع بسیار زیادی به تولید رسیده‌اند و هر کدام ظرفیت ها و شکل های مختلفی دارند. یکی از انواع کولرهای گازی، کولر گازی ایستاده می‌باشد. این نوع کولر گازی، به صورت ایستاده در کنار دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کولرهای گازی ایستاده نسبت به دیگر کولرهای گازی، فضای بیشتری را اشغال می کنند. به هر حال سیستم خنک کنندگی این کولرها به گونه ای است که می‌توانند فضاهای بزرگ را نیز خنک کنند. بنابراین، طبیعی است که سایز کولرهای گازی ایستاده، نسبت به دیگر کولرهای گازی بزرگ تر باشد.

 

آیا کولر گازی ایستاده به راحتی قابل حمل است؟

شاید برخی از افراد تصور کنند که کولرهای گازی ایستاده به راحتی قابل حمل می‌باشند. به هر حال با توجه به سایز بزرگ این کولرها، طبیعی است که افراد تصور کنند که این کولرهای گازی دارای یونیت خارجی نمی‌باشند. ولی واقعیت این است که کولرهای گازی که به صورت ایستاده می‌باشند نیز دارای یک بخش داخلی و یک بخش خارجی هستند.

بخش خارجی کولرهای گازی ایستاده در خارج از اتاق قرار می گیرد. با توجه به اینکه ظرفیت سرمادهی این نوع کولر گازی زیاد است، بدیهی است که یونیت خارجی کولر گازی نیز باید در فضای بزرگ مانند حیاط قرار بگیرد. یونیت داخلی کولر گازی ایستاده نیز باید در داخل ساختمان قرار بگیرد تا کار سرمایش ساختمان را به نحو احسنت انجام دهد.

بنابراین، یونیت داخلی و خارجی کولرهای گازی ایستاده با اتصالات خاصی، به یکدیگر متصل می‌شوند. پس نمی‌توان به راحتی کولرهای گازی ایستاده را از یک مکان به مکان دیگری جابجا کرد.

 

تفاوت کولرهای گازی ایستاده با کولرهای گازی دیواری

کولرهای گازی ایستاده از جمله کولرهای گازی معروفی هستند که در بسیاری  از فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه بسیاری از افراد می‌دانند که این کولرها، چه تفاوتی با کولرهای گازی دیواری دارند؛ اما می‌خواهیم در ادامه به برخی از تفاوت های کولر گازی ایستاده با کولرهای گازی دیواری اشاره کنیم.

 

تفاوت کولرهای گازی ایستاده با کولرهای گازی دیواری

تفاوت اول؛ ظرفیت!

مهم ترین تفاوت میان کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری، ظرفیت این کولرهای گازی می باشد. ظرفیت کولرهای گازی ایستاده بالاتر از ظرفیت کولرهای گازی دیواری می‌باشند.

 

تفاوت دوم؛ سایز!

کولرهای گازی ایستاده سایز بزرگ تری نسبت به کولرهای گازی دیواری دارند. به همین خاطر، این کولرهای گازی بیشتر در مکان های بزرگ مانند سالن های پذیرایی، فروشگاه ها، مراکز تجاری، مساجد، سینماها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تفاوت سوم؛ میزان مصرف برق!

یکی دیگر از تفاوت هایی که میان کولرهای گازی ایستاده و کولرهای گازی دیواری وجود دارد، میزان مصرف برق است. کولرهای اسپلیت ایستاده، میزان برق بیشتری را مصرف می‌کنند. این موضوع به دلیل ظرفیت بالاتر این کولرهای گازی می‌باشد.

اما جالب اینجاست که بدانید اگر به جای استفاده از یک کولر گازی بزرگ ایستاده با ظرفیت بالا (مانند 36 هزار)، از سه کولر گازی دیواری با ظرفیت 12 هزار استفاده کنید، برق بیشتری را مصرف خواهید کرد. در واقع، میزان مصرف برق یک کولر گازی 36 هزار ایستاده، کمتر از میزان مصرف برق سه کولر گازی دیواری 12 هزار می‌باشد.

 

تفاوت چهارم؛ قیمت!

به هر حال هر چقدر ظرفیت یک کولر گازی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. با توجه به اینکه ظرفیت کولرهای گازی ایستاده بالا هستند، طبیعی است که قیمت این کولرهای گازی نسبت به کولرهای گازی که بر روی دیوار نصب می شوند و ظرفیت پایین دارند، بسیار بالاتر است.

 

انواع کولر گازی ایستاده

به طور کلی، کولرهای گازی ایستاده را بر اساس معیارهای مختلفی می‌توان به گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد. انواع کولرهای گازی ایستاده می‌توانند بر اساس میزان ظرفیت، شناخته شوند. در ادامه به انواع این کولرها بر اساس ظرفیت اشاره می‌کنیم.

کولر گازی ایستاده با ظرفیت 36 هزار

یکی از انواع کولرهای گازی که به صورت ایستاده به تولید می‌رسند، کولرهای گازی با ظرفیت 36 هزار می‌باشند. در واقع، شاید کمترین میزان ظرفیت کولرهای گازی موجود در بازار (ایستاده) 36 هزار بی تی یو باشد.

این کولر گازی برای مکان های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد. کولرهای گازی با ظرفیت 36 هزار، مناسب فضاهایی با اندازه 75 متر مربع می‌باشند.

 

کولر گازی ایستاده با ظرفیت 45 هزار

دسته دیگری از کولرهای گازی موجود در بازار، دارای ظرفیت 45 هزار می‌باشند. البته برخی از برندها به جای تولید کولرهای گازی با ظرفیت 45 هزار، اقدام به تولید کولرهای گازی با ظرفیت 48 هزار کرده‌اند. در هر صورت این دو ظرفیت، مشابه هم عمل می‌کنند و می‌توانند برای فضاهایی با مساحت 80 متر مربع مناسب باشند.

کولر گازی ایستاده با ظرفیت 60 هزار

کولرهای گازی ایستاده با ظرفیت 60 هزار، گزینه خوبی برای فضاهای متوسط و رو به بزرگ می‌باشند. البته برخی از برندها اقدام به تولید کولرهای گازی با ظرفیت 55 هزار نیز می‌کنند. اما میزان 5 هزار بی تی یو تفاوت میان ظرفیت کولرهای گازی ایستاده، زیاد در سرمایش کولرهای گازی اثری ندارد.

کولرهای گازی با ظرفیت 60 هزار می‌توانند برای فضاهایی به مساحت 120 متر مربع مورد استفاده قرار گیرند.

 

کولر گازی ایستاده با ظرفیت 90 هزار به بالا

بزرگ ترین کولر گازی ایستاده موجود در بازار و بالاترین ظرفیت مربوط به این کولرهای گازی، 90 هزار و یا بالاتر می‌باشد. این کولرهای گازی برای فضاهای بسیار بزرگ که نیاز به سرمایش زیادی نیز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کولرهای گازی ایستاده با ظرفیت 90 هزار و بالاتر، برای فضاهایی که مساحت نزدیک به 150 متر مربع دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کولر گازی ایستاده؛ کولری برای فصل سرد سال و گرم سال

حال که با انواع کولر گازی ایستاده آشنا شدیم، می‌خواهیم در رابطه با یکی از قابلیت های برخی از این نوع کولرهای گازی صحبت کنیم. برخی از کولرهای گازی ایستاده، به غیر از اینکه می‌توانند در فصل گرم سال برای خنک کردن فضای ساختمان مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند در فصل زمستان نیز استفاده شوند.

در واقع، برخی از کولرهای گازی ایستاده هم قابلیت گرم کردن هوا و هم قابلیت سرد کردن هوا را دارند. این کولرهای گازی از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند. زیرا دیگر افراد نیازی به خرید بخاری و یا محصولات گرمایشی برای فصل زمستان ندارند و می‌توانند از قابلیت کولرهای گازی ایستاده برای گرم کردن فضای داخلی ساختمان، کمک بگیرند.

 

قیمت کولر گازی ایستاده چقدر است؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که قیمت کولر گازی ایستاده چقدر است؟ کولرهای گازی ایستاده بر اساس ظرفیت های متنوعی که دارند، قیمت های مختلفی نیز دارند. قیمت کولر گازی ایستاده بر اساس برند، کیفیت و میزان ظرفیت تعیین می‌شود.

هر چقدر میزان ظرفیت یک کولر گازی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. به طور مثال، کولرهای گازی که دارای ظرفیت 36 هزار می باشند، قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کولرهای گازی 60 هزار دارند. به طبع، میزان سرمایش کولرهای گازی 36 هزار، کمتر از کولرهای گازی 60 هزار می‌باشد.

همچنین، قیمت کولرهای گازی با برند خارجی گران تر از قیمت کولرهای گازی با برند ایرانی می‌باشد. در صورتی که کولر گازی هم به صورت سرد و هم به صورت گرم کارایی داشته باشد، قیمت گران تری نسبت به کولرهای گازی ایستاده سرد دارد.

 

کولر گازی ایستاده بهتر است یا دیواری؟ کدام را بخرم؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که یک کولر گازی ایستاده بهتر است یا یک کولر گازی دیواری؟ در پاسخ به این سوال شما باید به شما بگوییم که برای انتخاب این کولرهای گازی، باید به کاربرد آن ها توجه داشته باشید. کولرهای گازی ایستاده، بیشتر برای فضاهای بزرگ و با جمعیت زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. اما کولرهای گازی دیواری، برای فضاهای کوچک تر و منازل استفاده می‌شوند.

ظرفیت کولرهای گازی دیواری پایین تر از ظرفیت کولرهای گازی ایستاده می باشد. از طرفی سایز یک کولر گازی دیواری، کوچک تر از سایز یک کولر گازی ایستاده است. اما در صورتی که فضای مورد نظر شما بزرگ باشد، انتخاب کولر گازی ایستاده، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

مزیت های کولرهای گازی  تولید شده به صورت ایستاده

کولرهای گازی ایستاده، به دلیل فناوری تولید خاصی که دارند، دارای یک سری مزیت ها و ویژگی های خاصی نیز می‌باشند. به طور کلی، نمی‌توان بر اساس مزیت هایی که در ادامه ذکر می کنیم، یک کولر گازی ایستاده را برای یک فضای کوچک تهیه کرد.

اما این مزیت ها نشان می دهند که انتخاب یک کولر گازی ایستاده به جای چند کولر گازی اسپلیت دیواری، بسیار بهتر است. در ادامه به برخی از مزیت های کولر گازی ایستاده اشاره می‌کنیم.

  • دارای ظرفیت بالای سرمایش و گرمایش
  • امکان استفاده در فصل سرما و گرما
  • مجهز به فیلترهای تصفیه کننده هوا
  • مجهز به فیلترهای یون زدایی
  • امکان پرتاب باد از سوی کولرهای گازی ایستاده در چهار جهت مختلف
  • دارای نمایشگر دیجیتال برای نمایش تنظیمات، دمای محیط و …
  • دارای ریموت کنترل کننده
  • دارای قابلیت تعویض فیلترها برای بهبود بازدهی
  • مجهز به کمپرسورهای پیستونی، روتاری و اسکرال

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با انواع کولرهای گازی ایستاده و مزیت های این کولر گازی صحبت کنیم. به طور کلی، کولرهای گازی ایستاده گزینه های خوبی برای فضاهای بزرگ هستند و با ظرفیت بالایی که دارند، می‌توانند به خوبی فضاهای بزرگ را خنک کنند. البته در هنگام خرید این نوع کولرهای گازی، باید به ظرفیت آن ها نیز توجه شود و بر اساس متراژ اقدام به خرید این کولرهای گازی کرد.

کولرهای گازی ایستاده سرد و گرم، از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند و یک کولر همه فن حریف برای شما به حساب می‌آیند. بنابراین، با صرف یک هزینه خوب و مناسب می توانید یک کولر گازی ایستاده با کیفیت برای تمامی فصل های سال داشته باشید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *