دسته بندی :

آشنایی کامل با اسپیلت ها و مزایایی که دارند!

()
اسپیلت

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

این روز ها هر چی بیشتر وارد فصل تابستان میشویم و از این رو، روز به روز هوای گرم و گرم تر را تجربه می‌کنیم.

در این روز های گرم، نیاز داشتن یک کولر مناسب و به خصوص اسپیلت در منازل و خانه به چشم میخورد. کولری که بتواند به خوبی فضای منزل را خنک نگه دارد و در عین حال از انرژی کمتری استفاده کند.

شاید جالب باشد اگر بدانید که گرما و رطوبی زیاد برای بدن انسان خطرات بسیاری را به همراه دارد. از این رو استفاده از کولر در فصل تابستان می‌تواند به بدن انسان کمک زیادی کند تا در برابر این بیماری ها مقاومت کرده و در نهایت کیفیت زندگی خود را افزایش بدهد.

در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از یک کولر مناسب در فصل تابستان می‌پردازیم تا به شما برای آشنایی بیشتر با آین موضوع بیشتر کمک کنیم.

 

برخی از مزایای استفاده از کولر مناسب در فصل تابستان

اسپیلت

1.کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های حرارتی

در فصل تابستان، دمای هوا به سطح بالایی می‌رسد که می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های حرارتی شود. استفاده از کولر در این فصل می‌تواند باعث کاهش دمای هوا و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های حرارتی شود.

 

2.افزایش راحتی در خانه و محل کار

در فصل تابستان، بدون استفاده از کولر، دمای هوا در داخل خانه و محل کار به سطح بالایی می‌رسد که می‌تواند باعث افزایش تعرق، خستگی و ناراحتی شود. استفاده از کولر می‌تواند باعث افزایش راحتی و کاهش ناراحتی شود.

 

3.بهبود کیفیت خواب

در فصل تابستان، دمای هوا می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در خواب شود. استفاده از کولر می‌تواند باعث کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت خواب شود.

 

4.حفظ تعادل الکترولیتی بدن

در فصل تابستان، بدن از طریق تعرق برای خنک شدن استفاده می‌کند که می‌تواند باعث از دست دادن تعادل الکترولیتی شود. استفاده از کولر می‌تواند باعث کاهش تعرق و حفظ تعادل الکترولیتی بدن شود.

 

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اسپیلت ها و مزایای استفاده از آن ها بپردازیم تا به شما در خرید کولر مناسب منزل کمک کنیم. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که تا آخر این مقاله همراه من باشید.

 

کولر های اسپیلت

اسپیلت ها یکی از پرکاربرد ترین سیستم های خنک کننده های در ایران هستند.  در این سیستم، بخش فشرده‌ساز و بخش تبخیر کننده جدا شده و از طریق لوله‌هایی به هم متصل می‌شوند. بخش فشرده‌ساز واحد خارجی و بخش تبخیر کننده واحد داخلی نامیده می‌شوند.

در واقع می‌توان گفت که این نوع کولر ها و اسپیلت ها از دو واحد درونی و بیرونی تشکیل شده‌اند.

در اسپلیت، هوای گرم و رطوبتی از محیط درونی، از طریق بخش تبخیر کننده جمع‌آوری شده و با استفاده از بخش فشرده‌ساز خنک شده و سپس دوباره به محیط داخلی بازگردانده می‌شود.

این فرایند باعث کاهش دمای محیط داخلی و افزایش راحتی در محیط زندگی می‌شود.

یکی از مزیت های اصلی اسپلیت این است که بخش فشرده‌ساز، در واحد خارجی سیستم قرار دارد و به همین دلیل، صدای تولید شده توسط آن به محیط داخلی منتقل نمی‌شود.

بنابراین، این سیستم های خنک کننده بسیار بی‌صدا و راحت برای استفاده در داخل خانه و محیط‌های کاری است.

از دیگر مزایای استفاده از اسپیلت ها می‌توان به قابلیت کنترل دمای داخلی آن ها اشاره کرد. در واقع این سیستم های خنک کننده با استفاده از یک سیستم کنترل کننده هوشمند می‌توانند دمای داخلی منزل را تشخیص داده و آن را مدیریت و کنترل کنند.

از این رو از این نوع کولر ها بیشتر در ادارات و محل اجتماعات استفاده می‌شود تا بتوانند به بهترین شکل دمای محیط را پایین نگه دارند.

همچنین، نصب و استفاده از اسپلیت بسیار آسان و سریع است. با توجه به اینکه بخش فشرده‌ساز در واحد خارجی سیستم قرار دارد، نیازی به ایجاد فضای بزرگ در داخل محیط داخلی نیست و نصب این سیستم نسبت به سیستم‌های دیگر، بسیار سریع و آسان است.

 

مزایای استفاده از اسپیلت

ظرفیت اسپیلت

1.صدا کم

یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، کم بودن صدای آن ها است. در این سیستم ها، بخش فشرده ساز در واحد خارجی قرار دارد و فقط بخش تبخیر کننده در واحد داخلی سیستم است. به همین دلیل، صدای تولید شده توسط بخش فشرده ساز در خارج از ساختمان قرار گرفته و از هیجان های داخلی نیز قابل تشخیص نیست.

 

2.کنترل دمای دقیق

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت به کاربر امکان کنترل دقیق دمای داخلی را می دهد، به طوری که می توان دمای دلخواه خود را برای هر فضای داخلی تنظیم کرد.

همچنین برای صرفه جویی در مصرف انرژی، سیستم های بهینه سازی شده طراحی شده اند تا در هنگام ابتدایی کار کردن، تنظیم دمای محیط را به سرعت انجام دهند و سپس تنظیمات دمایی را تناسب با حالت محیطی انجام دهند.

 

3.طراحی زیبا و فضایی

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، به دلیل طراحی زیبا و فضایی آن ها، به راحتی با دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف هماهنگ می‌شوند و نیازی به ایجاد فضای بزرگ در داخل محیط ندارند.

 

4.سرعت و سهولت نصب

نصب سیستم تهویه مطبوع اسپلیت نسبت به سیستم های دیگر به سرعت و سهولت انجام می‌شود. در این سیستم، فقط بخش تبخیر کننده در داخل ساختمان قرار دارد و بخش دیگر در واحد خارجی است، بنابراین نیازی به تعبیه فضای بزرگ در داخل محیط نیست.

 

5.کم هزینه بودن

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، به دلیل کم بودن مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های نگهداری، نسبت به سیستم های تهویه مطبوع دیگر، هزینه کمتری دارند.

علاوه بر این، سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، با استفاده از فیلترهای قابل تعویض، هوای داخل ساختمان را از گرد و غبار، میکروب ها و ذرات آلرژی زا پاک می‌کنند که این موضوع به بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و بهبود سلامتی ساکنین کمک می‌کند.

 

6.دارای قابلیت های خاص

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت، دارای قابلیت های خاصی همچون تکنولوژی های دیجیتالی، قابلیت تنظیم زمان شروع و خاموش شدن، قابلیت تشخیص خودکار خطاها، قابلیت تنظیم سرعت باد و… هستند که به کاربران امکانات متنوعی را برای استفاده ارائه می‌دهند.

 

7.صرفه جویی در فضای مورد نیاز

با استفاده از سیستم تهویه مطبوع اسپلیت، نیاز به فضای بزرگ در داخل ساختمان برای نصب سیستم تهویه مطبوع کمتر شده و این موضوع به صرفه جویی در فضای مورد نیاز و هزینه های مربوط به ساخت و ساز کمک می‌کند.

 

انواع اسپیلت

حال که با کولر های اسپیلت آشنا شدید و از مزایای آن ها نیز باخبر شدید، بهتر است به معرفی انواع مدل های اسپیلت ها بپردازیم. تا بتوانید با کسب آشنایی کافی در خصوص هر کدام، دست به خرید کولر و اسپیلت مناسب خود بزنید.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

1.اسپیلت های دیواری

یکی از محبوب ترین انواع سیستم های خنک کننده اسپیلت، اسپیلت های دیواری هستند. این سیستم ها اکثرا در منازل، فروشگاه ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این سیستم، بخش فشرده ساز و بخش تبخیر کننده در دو واحد جداگانه قرار دارند که بخش فشرده ساز در خارج از ساختمان و بخش تبخیر کننده در داخل ساختمان قرار دارد.

در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع اسپیلت ها خواهیم پرداخت؛

1.طراحی مدرن و زیبا

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری به دلیل طراحی مدرن و جذاب، به راحتی با دکوراسیون داخلی ساختمان های مختلف هماهنگ می‌شود.

 

2.سهولت نصب

اسپیلت سرمایشی و گرمایشی

نصب سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری نسبت به سیستم های دیگر به سهولت و سرعت انجام می‌شود. بخش فشرده ساز در خارج از ساختمان قرار دارد و تنها بخش تبخیر کننده در داخل ساختمان نصب می شود. به همین دلیل، نیاز به تعبیه فضای بزرگ در داخل محیط نیست.

 

3.صدای کم

یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری، کم بودن صدای آن است. بخش فشرده ساز در خارج از ساختمان قرار دارد و فقط بخش تبخیر کننده در داخل سیستم است. به همین دلیل، صدای تولید شده توسط بخش فشرده ساز در خارج از ساختمان قرار گرفته و از هیجان های داخلی نیز قابل تشخیص نیست.

 

4.کنترل دمای دقیق

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری به کاربر امکان کنترل دقیق دمای داخلی را می‌دهد، به طوری که می توان دمای دلخواه خود را برای هر فضای داخلی تنظیم کرد.

 

5.کم هزینه

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری به دلیل کم بودن مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های نگهداری، نسبت به سیستم های تهویه مطبوع دیگر، هزینه کمتری دارند.

 

6.دارای فیلترهای قابل تعویض

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت دیواری دارای فیلترهای قابل تعویض است که به دلیل عدم نیاز به تعویض فیلترها برای مدت طولانی، هزینه های نگهداری را کاهش می‌دهد. این فیلترها در واقع از گرد و غبار، ذرات معلق در هوا و باکتری ها جلوگیری می‌کنند و برای حفظ کیفیت هوای داخلی، باید به طور دوره ای تعویض شوند.

 

2.اسپیلت ایستاده

یکی دیگر از انواع مدل های اسپیلت ها که امروزه در بازار محبوبیت زیادی به دست آورده است، اسپیلت ایستاده است. این نوع اسپیلت ها نسبت به نوع قبلی خود یعنی اسپیلت های دیواری از قدرت و عملکرد بهتری برخوردار هستند. از این رو برای محیط های بزرگ پیشنهاد میشود که از این نوع کولر ها استفاده بشود.

می‌توان گفت که یکی از مهم ترین مزیت های اصلی این نوع کولر ها و اسپیلت ها، عملکرد بالای آنها در محیط با دما و رطوبت بالا است.

همچنین این نوع اسپیلت ها مانند اسپیلت های دیواری دارای مزیت های مهمی مانند نصب آسان، قابلیت کنترل دما، صدای کم و اشغال فضای کم نیز هستند. همچنین به دلیل طراحی مدرن و زیبایی که این نوع کولر ها و اسپیلت ها دارند، می‌توان از آن ها در محیط های داخلی ساختمان ها نیز استفاده کرد.

به صورت کلی می‌توان گفت که اسپیلت های دیواری میتوانند یکی از بهترین گزینه ها برای منازل با فضای بزرگ و محیط های اداری باشند و در فصل تابستان نیاز شما را برطرف کنند.

 

3.اسپیلت سقفی کاستی

یکی دیگر از انواع اسپیلت ها، اسپیلت سقفی کاستی است. این نوع اسپیلت ها به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند می‌توانند تمام فضای محیط را در مدتی کوتاه به یک دمای معین برسانند.

اسپیلت های سقفی کاستی همانطور که از اسمش آنها نیز پیداست، در سقف نصب میشوند و از طریق دهانه های خروجی، محیط را خنک می‌کنند.

در کنار مزایایی که این نوع اسپیلت ها دارند، معایبی نیز دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت؛

1.قیمت بالا

اسپلیت سقفی، به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مانند قابلیت کنترل دما و رطوبت هوا، قابلیت تهویه هوا در فضاهای بزرگ و متراژ بالا، صدای کم و ظاهری زیبا، قیمت بالایی دارد.

 

۲.نیاز به نصب متخصص

نصب این نوع کولر، به دلیل پیچیدگی و کاربرد پیشرفته‌ای که دارد، نیازمند نصب توسط تعمیرکار متخصص و ماهر است.

 

۳.مصرف انرژی بالا

مصرف انرژی این نوع کولر، نسبت به سایر نوع کولرهای هوایی، بیشتر است و ممکن است مشکلاتی برای کنترل هزینه‌های انرژی برای کاربران ایجاد کند.

 

۴.نیاز به تعمیرات مکرر

به دلیل داشتن قطعاتی پیچیده و پیشرفته، نگهداری و تعمیرات این نوع کولر نسبت به سایر نوع کولرهای هوایی بسیار پیچیده‌تر و هزینه‌برتر است.

 

4.اسپیلت سقفی کانالی

اسپیلت قیمت مناسب

اسپیلت سقفی کانالی نوع دیگری از اسپیلت ها است که در سقف محیط یا ساختمان قابل نصب است و مانند دیگر اسپیلت ها، هوای گرم محیط را گرفته و خنک می‌کند و سپس هوای خنک را از طریق کانال هایی که در سقف وجود دارد به فضاها و اتاق های دیگر منتقل می‌کند.

این نوع اسپیلت ها نسبت به اسپیلت های دیگر دارای مزیت های و ویژگی های مثبتی هستند که در ادامه به توضیح و معرفی آن ها خواهیم پرداخت؛

 

1.کنترل دما و رطوبت هوا

اسپلیت سقفی کانالی، قابلیت کنترل دما و رطوبت هوا را داراست و می‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخل فضا کمک کند.

 

۲.صدای کم

این نوع کولر هوایی، به دلیل جایگاه نصب در سقف و داشتن کانال‌های هوایی، صدای کمتری نسبت به کولرهای هوایی دیگر دارد و باعث ایجاد آرامش و سکوت در فضا می‌شود.

 

۳.قابلیت تهویه هوا در فضاهای بزرگ

این نوع کولر هوایی، می‌تواند به تهویه هوای فضاهای بزرگ کمک کند و مناسب برای سالن‌ها، فضاهای صنعتی و تجاری، کارخانه‌ها و ساختمان‌های بزرگی است.

با این حال، اسپلت های سقفی کانالی به دلیل داشتن کانال‌های هوایی پیچیده، نصب و نگهداری این نوع اسپیلت ها نیازمند تخصص و مهارت بالایی از سوی تعمیرکاران متخصص است.

همچنین، قیمت بالای این نوع کولر هوایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در کل، اسپلیت سقفی کانالی یک گزینه مناسب برای تهویه هوای فضاهای بزرگ و صنعتی است که با داشتن قابلیت کنترل دما و رطوبت هوا، صدای کم و ظاهری زیبا، می‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخل فضا کمک کند.

 

سخن پایانی

در مقاله سعی شد تا به طور کامل به معرفی اسپیلت ها و مزایای استفاده از آن ها بپردازیم. البته به یاد داشته باشید که حتما قبل از خرید و نصب اسپیلت مورد نظر خود حتما از یک متخصص با تجربه در این حوزه مشورت بگیرید تا بتوانید اسپیلت مورد نظر خود را در بالاترین کیفیت خریداری کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *