دسته بندی :

اگر می‌خواهید با انواع کولر گازی آشنا شوید این مقاله از دست ندهید!

()
کولر گازی

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

امروزه با رشد تکنولوژی شاهد طراحی و ساخت انواع مختلف از سیستم های تهویه مطبوع و کولر ها هستیم که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند، کاربرد های مختلفی دارند و میتوانند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از انواع کولر ها که امروزه کاربرد بسیاری دارد، کولر گازی است. این نوع از کولر ها در انواع مختلف و ظرفیت های متفاوت طراحی و ساخته میشوند که هر کدام میتوانند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه این مطلب از سایت موراکو قصد داریم به بررسی و معرفی انواع کولر گازی و ویژگی های هر کدام بپردازیم. از این رو به شما پیشنهاد میکنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

آشنایی به انواع کولر گازی

کولر گازی

همانطور که گفته شد، کولر های گازی یکی از انواع پرکاربرد سیستم های تهویه مطبوع هستند که دارای انواع مختلفی هستند. از این رو لازم است قبل از اینکه تصمیم خود را نسبت به خرید کولر گازی قطعی کنید، با انواع این مدل از سیستم های تهویه مطبوع برودتی آشنا شوید. امروزه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی در این خصوص، دست به خرید سیستم های سرمایشی نامناسب و اشتباهی برای محل زندگی خود می‌زنند و علاوه بر خنک نشدن خانه آنها، پول و زمان خود را نیز هدر می‌دهند.

فرقی نمی‌کند که در چه آب و هوا و منطقه ای زندگی میکنید! شما تنها می‌توانید با کمی کسب آگاهی در خصوص انواع کولر ها، سیستم خنک کننده مناسب محل زندگی خود ار انتخاب کرده و خریداری کنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع کولر ها بیشتر آشنا شوید.

 

انواع کولر های گازی

به صورت کلی میتواند کولر های گازی را به دو بخش کولر ای گازی یک تکه و دو تکه تقسیم کرد. انواع کولر های گازی یک تکه و دو تکه شامل موارد زیر میشوند:

 

کولر های گازی یک تکه

یکی از انواع کولر های گازی، کولر های گازی یک تکه هستند که واحد خارجی و داخلی در کنار یکدیگر کار میکنند. از این نوع کولر های گازی اکثرا در خانه های مسکون و ادارات استفاده میکنند. از جمله اصلی ترین مدل های کولر های گازی یک تکه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

آشنایی با کولر گازی پنجره ای

در واقع از ساده ترین مدل های کولر گازی که در بازار وجود دارد، کولر های گازی مدل پنجره ای است. این مدل از کولر های گازی ساختاری کاملا یکپارچه دارند و همه قطعات از جمله کمپرسور، کندانسور، فن و اواپراتور و… در یک بدنه نصب شده‌اند.

این نوع کولر گازی همانطور که از اسمش پیدا است، قابل نصب در پنجره، درب اتاق یا کانال کولر و… است. از این رو دیگری نیازی نیست هزینه های زیادی را برای کانال کشی کنید. همچنین جالب است بدانید که کولر های گازی پنجره برای اکثر سایز پنجره و در ها طراحی می‌شوند و از این رو می‌توانید از این کولر ها در اتاق ها و محل های مختلف منزل خود استفاده کنید.

معمولا این نوع کولر ها مخصوص افرادی است که به صورت مرتب درحال جا به جایی هستند یا در برخی از اتاق ها امکان استفاده از کولر را ندارند.

بررسی قیمت و خرید کولر گازی پنجره ای

 

آشنایی با کولر گازی پرتابل

یکی دیگر از کولر های گازی یک تکه که در بازار موجود است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، کولر گازی پرتابل است.

این نوع کولر گازی نیز ماننده مدل قبلی خود، همه قطعات آن در درون دستگاه نصب شده‌اند. یکی از مزایای کولر گازی پرتابل که آن را نسبت به کولر گازی پنجره ای بهتر کرده است، وجود چرخ هایی در زیر کولر است که باعث می‌شوند جا به جایی این دستگاه راحت تر باشد.

همچنین از دیگر مزایایی که در اختیار شما قرار می‌دهد این است که صدای کمتری را نسبت به کولر های گازی پنجره ای ایجاد می‌کنند ولی به هر حال صدای زیادی را تولید می‌کنند!

اما یکی از معایب این نوع کولر ها این است که به دلیل کوچک بودن اغلب قدرت کمتری دارند و برای خنک کردن فضای کمتر از 40 متر طراحی شده‌اند.

 

2.کولر های گازی دو تکه

دسته بندی دیگر کولر های گازی، کولر های گازی دو تکه هستند. کولر های گازی دو تکه یا همان اسپیلت ها در پنل داخل خود قطعاتی مانند فیلتر هوا، سنسور ها و اواپراتور و… را دارند و در قسمت خارجی و پنل بیرونی خود قطعاتی مانند کندانسور که صدای زیادی تولید می‌کند، وجود دارد.

کولر های گازی دو تکه انواع مختلفی دارند که در ادامه این مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با کولر گازی دیواری

کولر گازی ایستاده

یکی از انواع کولر های گازی دو تکه که در بازار طرفدار زیادی دارد، اسپیلت دیواری است. این نوع از کولر های گازی به دلیل نوع طراحی خود، قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند.

اسپیلت دیوار همچنین در کنار قابلیت نصب بر روی دیوار، از مزایای دیگر مانند؛

1.ظاهر زیبا

2.اشغال کردن فضا کم

3.راندمان بالا

4.ظرفیت های مختلف

5.قیمت مناسب

برخوردار است که برای افراد مختلف می‌تواند جذاب باشد.

 

جالب است بدانید که اسپیلت های دیواری در مدل های مختلف در بازار وجود دارند. برخی از این نوع کولر های گازی تنها قابلیت سرمایش را دارند ولی برخی دیگر از مدل های پیشرفته اسپیلت دیواری در کنار قابلیت سرمایش خود، قابلیت گرمایشی نیز دارند که میتواند برای افراد جذاب باشد. این نوع کولر های میتوانند گزینه مناسب برای ساختمان های مسکونی باشند و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند.

بررسی قیمت و خرید کولر گازی دیواری

 

معرفی داکت اسپیلت یا اسپیلت کانالی

یکی دیگر از انواع کولر های گازی دو تکه، داکت اسپیلت یا اسپیلت کانالی است. در این مدل از کولر های گازی مانند فن کوئل کانالی، از دو قسمت مجزا هواساز و کندانسور تشکیل شده است. اسپیلت های کانالی بر اساس نوع کارکرد موتور، به دو نوع انورتر و معمولی تقسیم می‌شوند.

قسمت هواساز درون سقف کاذب قابل نصب است ولی قسمت کندانسور مثل اسپیلت های دیواری، در بیرون از خانه قابل نصب هستند. این نوع کولر برای منازلی طراحی شده است که فضای کافی برای نصب کولر بر روی دیوار ندارند. البته باید این نکته را اضافه کنیم که برای استفاده از اسپیلت های کانالی، باید از قسمت هواساز به محل دریچه های، کانال سازی انجام شود. فرایند خنک کننده این نوع اسپیلت ها مانند اسپلیت های معمولی است ولی اسپلیت های کانالی برای گرم کردن محیط، آب گرم را در دستگاه به جریان در می‌آورند.

بررسی قیمت و خرید داکت اسپیلت اینورتر

 

آشنایی با اسپیلت های ایستاده

اسپیلت های ایستاده نیز یکی از انواع کولر های گازی دو تکه است که در ادارات و محل کار مورد استفاده بیشتر افراد قرار می‌گیرد. این نوع اسپیلت نیز همانطور که اسمش پیدا است، دارای دو پنل است. ابعاد دستگاه داخلی و خارجی این نوع اسپیلت از دیگر انواع اسپیلت ها بزرگ تر است و از این رو، ظرفیت بیشتری نسبت به انواع اسپیلت هایی که نام برده شد دارد.

در واقع ظرفیت بالایی که این دستگاه به خود اختصاص داده است موجب شده است تا از این دستگاه در محیط های اداری، فروشگاه ها، مساجد، مراکز تجمع و مراکز مقدس زیارتی استفاده کنند. اغلب این دستگاه در ظرفیت های 36000 تا 80000 تولید میشوند و به دلیل ابعاد بزرگ، صدای زیاد و آزار دهنده و همچنین قیمت بالای آن ها، در منازل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این نوع اسپیلت ها نیز در دو نوع تولید میشوند که شامل موارد زیر است؛

1.اسپیلت ایستاده معمولی

2.اسپیلت ایستاده اینورتر

بررسی قیمت و خرید کولر گازی ایستاده

 

آشنایی با اسپیلت های سقفی

آخرین مدل اسپیلت های موجود در بازار که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، اسپیلت های سقفی هستند. این نوع اسپیلت ها به سه دسته توکار، سقفی زمینی یا روکار و سقفی کاسته دسته بندی می‌شوند. اسپیلت های سقفی توکار همان اسپیلت های کانالی هستند ولی اسپیلت های سقفی زمینی و کاستی متفاوت هستند که در ادامه به بررسی و معرفی این اسپیلت ها خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با اسپیلت روکار-سقفی زمینی

اسپیلت های روکار یا سقفی زمینی در واقع نیازی به نصب در سقف کاذب ندارند و روی سقف های معمولی قابل نصب هستند. البته امکان نصب این کولر ها به صورت زمینی مانند فن کویل ها نیز وجود دارد.

همچنین باید بدانید که این نوع از اسپیلت ها فقط امکان خنک کنندگی محیط را دارند و از این رو فقط برای فصل بهار و تابستان قابل استفاده هستند. یکی دیگر از مزایای اسپیلت های روکار یا سقفی زمینی ظرفیت بالای آنها است. ظرفیت اسپیلت های روکار بین 24 تا 60 هزار است و از این رو برای محیط های بزرگ نیز قابل استفاده هستند.

بررسی قیمت و خرید داکت اسپیلت on/off

معرفی اسپیلت سقفی کاستی

اسپیلت های سقفی کاستی نیز مانند اسپیلت های کانالی باید درون سقف کاذب نصب بشوند. در این مدل از اسپیلت ها، اتاقک داخلی شامل 4 دریچه است. از این رو باد این کولر ها به چهار طرف اتاق تقسیم می‌شود. اغلب اوقات این نوع اسپیلت ها را در مراکز اتاق و محل های مختلف منزل نصب می‌کنند تا همه فضای محل به صورت یکسان خنک شوند. این نوع اسپیلت ها نیز در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که در صورت نیاز می‌توانید اسپیلت مورد نیاز منزل خود را خریداری کنید و به راحتی در منزل خود نصب کنید.

همچنین باید بدانید که این دستگاه نیز در ظرفیت های 18 تا 60 هزار و در دو مدل اینورتر و معمولی تولید می‌شود. شما می‌توانید با توجه به بودجه و متراژ منزل خود، اسپیلت مورد نیاز خود را در بازار خریداری کنید.

 

3.کولر های گازی چند تکه یا مولتی پنل

یکی دیگر از انواع کولر های گازی موجود در بازار، کولر های گازی چند تکه یا مولتی پنل هستند.

کارکرد این نوع کولر همانند کولر های دو تکه است. تنها تفاوت آنها در این است که پنل بیرونی به جای اتصال به یک پنل میتواند به چند پنل متصل شود. از این رو با خاموش کردن یک یونیت، تغیری در کارکرد بقیه قسمت ها به وجود نمی‌آید.

این نوع کولر های گازی با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که دارند اغلب در بخش های صنعتی و کارخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سخن پایانی

در این مقاله از سایت موراکو سعی شد تا به معرفی دقیق انواع کولر های گازی بپردازیم. شما می‌توانید در صورت نیاز اگر سوالی در زمینه کولر های گازی یا نصب آن ها دارید، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما در تلاش هستند تا بتوانند با ارائه خدمات با کیفیت و رفع ابهامات شما در زمینه کولر ها گازی، اعتماد شما را به دست بیاورند. همچنین اگر قصد بررسی قیمت و خرید انواع کولر گازی را دارید میتوانید از طریق شماره تلفن زیر با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

02188600100

 

سوالات متداول

اسپیلت یک تکه چست؟

اسپلیت یا کولر گازی یک تکه درواقع یکی از انواع کولر های گازی است که در آن واحد خارجی و داخلی در یک واحد با یک دیگر کار میکنند و عملیات تهویه مطبوع را انجام میدهند.

 

اسپیلت دیواری بهتر است یا اسپیلت ایستاده؟

اگر بخواهیم بررسی از اسپیلت ایستاده و اسپیلت دیواری داشته باشیم باید گفت که اسپیلت ایستاده در ظرفیت های بالا طراحی و ساخته میشود و از این رو در مکان ها و فضا های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *