دسته بندی :

راهنمای جامع نحوه نصب فن کویل

()
نحوه تنظیم فن کویل

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

سیستم‌های فن کویل به دلیل کارایی دوگانه خود توانسته‌اند محبوبیت زیادی را در میان دستگاه‌های تهویه مطبوع مشابه به دست بیاورند و گزینه مناسب و ایده آلی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری باشند. پس از است. پس از اینکه اقدام به انتخاب و خرید فن کویل مورد نظر خود به عنوان سیستم سرمایش و گرمایشی کردی، باید فضایی مناسب را برای نصب این دستگاه تهویه مطبوع در منزل خود در نظر بگیرید. سیستم‌های فن کویل در مدل‌های مختلف مثل فن کویل دیواری، سقفی، کانالی، کاستی و زمینی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام روش نصب منحصر به فردی دارند. در ادامه این مطلب از موراکو قصد داریم تا شما را نحوه تنظیم فن کویل آشنا کرده و نحوه نصب فن کویل را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در خصوص نحوه کار با فن کویل

نحوه نصب فن کویل

قبل از اینکه به سراغ توضیح روش نصب فن کویل در مدل‌های مختلف برویم، بهتر است در ابتدا با چند نکته اصلی و مهم آشنا شویم و سپس اقدام به خرید و نصب فن کویل کنیم. در زمان نصب و راه اندازی فن کویل بهتر است نکات زیر را مد نظر خود قرار دهید:

  1. بهتر است عمل نصب و راه اندازی فن کویل توسط یک فرد با تجربه و متخصص انجام شود تا سیستم دچار مشکل خاصی نشود و تمامی مراحل نصب آن به درستی اجرا شوند.
  2. در برخی مواقع ممکن است سیستم فن کویل در راه فروشگاه به منزل دچار ضربه یا مشکلی شود. از این رو باید قبل از نصب و راه اندازی فن کویل، از سلامت تمامی قطعات آن اطمینان حاصل کنید.
  3. روی دفترچه راهنمای فن کویل ولتاژ مجاز برای دستگاه درج شده است و از این رو باید قبل از نصب فن کویل توجه داشته باشید که ولتاژ ورودی با ولتاژ مجاز دستگاه همخوانی داشته باشد.
  4. از قرار دادن ظروفی که حاوی مایعات بر روی دستگاه فن کویل خودداری کنید.
  5. از محکم بودن اتصالات فن کویل اطمینان حاصل کنید.

پس از نصب و راه اندازه فن کویل اگر صدای عجیبی از دستگاه شنیدید یا بوی سوختگی از آن احساس کردی، باید سریعا دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی ارتباط برقرار کنید.

از دست ندهید: فن کویل چگونه کار می‌کند؟

 

محل مناسب برای راه اندازی فن کویل

یکی از مهمترین نکاتی که در آشنایی با نحوه نصب فن کویل باید به آن توجه داشت، محل قرارگیری و نصب فن کویل است که باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. اگر می‌خواهید فن کویل را روی دیوار نصب کنید، باید از این نکته اطمینان حاصل کنید دیواری اسحکام کافی داشته باشد و بتواند وزن دستگاه را در طولانی مدت تحمل کند.

فن کویل را در محلی نصب کنید که مانع خاصی برای عبور و مرور هوا وجود داشته باشد و جریان هوا اجازه گردش داشته باشد. فن کویل را در مقابل نور خورشید، مکان‌های مرطوب و در نزدیکی وسایل گرمایش قرار ندهید.

 

نحوه نصب انواع مدل‌های فن کویل

همان طور که گفته شد، نحوه تنظیم فن کویل در مدل‌های مختلف متفاوت است و از این رو باید قبل از نصب و راه اندازی فن کویل، با نحوه نصب آنها آشنا شوید. در ادامه این مقاله از فروشگاه موراکو قصد داریم به بررسی نحوه نصب انواع مدل‌های فن کویل بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

نحوه نصب و راه اندازی فن کویل دیواری

همان طور که از اسم فن کویل دیواری مشخص است، این مدل فن کویل به صورت مستقیم به روز دویاری نصب می‌شود. برای نصب فن کویل دیواری اول از همه باید آن را از جعبه بیرون آورده و به ایستاده روی زمین قرار دهید. در گام بعدی باید محل نصب فن کویل را با دقت مشخص کنید و چهار سوراخ بر روی دیواری ایجاد کنید. سپس پایه فلزی فن کویل را نصب کرده و بدنه را در محل 4 سوراخی که ایجاد کرده‌اید، نصب و راه اندازی کنید.

پس از نصب فن کویل باید اتصالات و لوله‌های آب فن کویل را با دقت بالا نصب کرده و سپس به سراغ اتصالات برقی فن کویل بروید. روی درب باکس دستگاه معمولا یک نقشه برق وجود دارد که میتوانید برای نصب اتصالات برقی دستگاه از آن کمک بگیرید. پس از تمام شدن مراحل نصب اتصالات برق، درب محفظه برق فن کویل را ببندید.

در گام بعدی باید به سراغ نصب کابینت فن کویل بروید. در این مرحله باید کابینت را روی بدنه اصلی فن کویل قرار دهید. پس از جا انداختن کابینت، به وسیله دو پیچ اصلی آن را به بدنه اصلی دستگاه متصل کرده و از نصب کامل کابینت روی بدنه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

 

نحوه نصب و راه اندازی فن کویل زمینی

یکی دیگر از انواع مدل‌های فن کویل، دستگاه فن کویل زمینی است که به صورت مستقیم روی زمین نصب و راه اندازی می‌شود. برخی از مدل‌های فن کویل زمینی دارای عرض باریک تری هسستند و برخی دیگر بزرگ‌تر هستند که بسته به نوع نیاز خود میتوانید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

به دلیل وجود فن تانژانت در این مدل از دستگاه‌های فن کویل، هوا به صورت کاملا یکنواخت می‌تواند در کل محیط ساختمان پخش شده و دستگاه نیز صدای کمتری تولید کند. در زمان تحویل فن کویل باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که دستگاه دچار آسیب خاصی نشده باشد و سپس کابینت را از بدنه اصلی جدا کنید.

 

نحوه نصب و راه اندازی فن کویل کاستی

فن کویل سقفی توکار از جمله انواع مدل‌های فن کویل است که به سه نوع کاستی، توکار و کانال تقسیم بندی می‌شود که هر کدام از این مدل‌های دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. فن کویل کاستی پیچیدگی زیادی دارد و به سه دسته مدور، چهار طرفه و یک طرفه تقسیم می‌شود که در زمان نصب و راه اندازی دستگاه باید به نوع آن توجه ویژه‌ای داشت.

معمولا فن کویل کاستی مدل یک طرفه در نزدیکی دیوار، درب، پنجره یا گوشه‌های اتاق نصب می‌شود و فن کویل چهار طرفه در مرکز اتاق قرار می‌گیرد. در فن کویل کاستی از یک پمپ تخلیه کوچک برای تخلیه آب تشتک استفاده شده است. همچنین توجه داشته باشید که پس از مدتی ممکن است به دلایل مختلف هوا وارد کویل ها و لوله ها شود و عملکرد و راندمان دستگاه را کاهش دهد؛ در این مواقع باید به صورت اصولی فن کویل را هواگیری کنید تا دستگاه تهویه مطبوع دچار مشکل خاصی نشود.

از دست ندهید: نحوه هواگیری فن کویل

 

نحوه نصب و راه اندازی فن کویل سقفی توکار

نحوه کار با فن کویل

فن کویل سقفی توکار در سقف کاذب نصب و راه اندازی می‌شود و به دلیل محل قرار گیری که دارد، ممکن است در زمان تعمیر یا سرویس مشکلات متعددی به وجود بیاورد. در زمان نصب و راه اندازی فن کویل سقفی توکار باید به صحیح بودن اتصالات سیستم مانند اتصالات مدار برقی، لوله کشی و تراز شدن دستگاه توجه داشت. نصب لوله تخلیه این مدل با شیب یک درصد انجام می‌شود.

 

نحوه نصب فن کویل کانالی

برای نصب فن کویل کانالی نیاز به ارتفاع بیشتری زیر سقف است تا بتواند کانال‌های مورد نیاز را به فن کویل متصل کرد. قبل از اقدام به نصب فن کویل کانالی، باید به صورت دقیق محل قرارگیری آن را مشخص کنید. پس از آن باید با دقت زیاد بررسی کنید که آیا فن کویل در فاصله مناسبی از کانالی و سیستم‌های لوله کشی قرار گرفته است یا خیر.

پس از نصب و راه اندازی فن کویل باید از اتصال فن کویل با کانال‌ها اطمینان حاصل کنید و در نهایت لوله تخلیه سیستم را با شیب استاندارد نصب کنید. نحوه تنظیم فن کویل در مدل‌های مختلف مثل دیواری، زمینی، کانالی و… از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند و تنها محل نصب این دستگاه‌های تهویه مطبوع متفاوت است.

 

سخن پایان

برای ماندگاری و افزایش طول عمر فن کویل و همچنین صرفه جویی در هزینه‌های اضافی، باید چند نکته اصلی را مد نظر خود قرار دهید تا از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کنید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مورد که باید به آن توجه کنید، تمیز نگه داشتن فیلتر هوای فن کویل است که در بازه زمانی 2 الی 3 ماهه باید تمیز شود.

برای تمیز کردن فن کویل ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و محفظه فیلترهای دستگاه را با باز کردن پیچی که در قسمت پاینی دستگاه وجود دارد، بیرون بکشید. اگر در خصوص سیستم فن کویل و نحوه کار با فن کویل نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، میتوانید از خدمات مشاوره رایگان سایت موراکو بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

کدام فن کویل برای استفاده در منزل مناسب است؟

عمده‌ترین تفاوت‌های میان فن کویل‌ها، به محل قرارگیری و ظرفیت هوادهی آنها بستگی دارد. برای هر واحد مسکونی باید با توجه به طراحی داخلی و همچنین محل مورد نظر برای نصب، یکی از فن کویل‌ها را انتخاب کرد.

 

هزینه نصب و راه اندازی فن کویل چقدر است؟

هزینه نصب فن کویل ارتباط مستقیمی با مدل آن دارد. باری مثال نصب فن کویل کانالی نیاز به هزینه جداگانه‌ای برای کانال کشی دارد در حالی برای نصب فن کویل زمینی نیازی به این پرداخت چنین هزینه‌ای نیست.

سوالات متداول

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *