دسته بندی :

نحوه انتخاب فن کویل مناسب

()
نحوه انتخاب فن کویل

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

آیا قصد انتخاب و خرید فن فن کویل برای تهویه مطبوع فضای مورد نظر خود هستید ولی نمی‌دانید که باید چه عوامل و فاکتورهایی را در زمان انتخاب فن کویل مد نظر خود قرار دهید؟ دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید! زیرا در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه انتخاب فن کویل مناسب برای مکان‌ها و فضای‌ها مختلف مثل ساختمان‌ها مسکونی، ادارات و… آشنا کنیم که می‌تواند شما را از اشتباهات گاها جبران ناپذیر مانند خرید دستگاه گران قیمت و استرس‌های غیر ضروری راحت کند.

از این رو برای آشنایی نحوه انتخاب فن کویل از روی کاتالوگ و پکیج مناسب برای فن کویل در ادامه این مقاله از سایت موراکو ما را همراهی کنید.

 

راهنمای نحوه انتخاب فن کویل

فن کویل برای خانه

شاید انتخاب و خرید فن کویل کار ساده‌ای به نظر برسد ولی در نظر داشتن فاکتورهای مهم می‌تواند تا حدودی خرید و انتخاب فن کویل را سخت و پیچیده کند. واحدهای فن کویل که به عنوان بخشی از سیستم‌های تهویه مطبوع هستند، وظیفه تنظیم دما و رطوبت محیط را برعهده دارند. در زمان انتخاب فن کویل و پکیج مناسب برای فن کویل یعنی چیلر باید به یک سری نکات و فاکتورها توجه ویژه داشت تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

دستگاه‌های فن کویل دارای ساختاری ساده هستند و از یک فن دمنده و کویل‌ها یا مبدل‌های حرارتی، فیلتر و سینی تشکیل شده‌اند. در ادامه این مقاله از moraco اصلی‌ترین نکاتی که در انتخاب فن کویل باید مد نظر خود قرار دهید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

انتخاب نوع فن کویل مناسب

در اولین گام باید نوع فن کویل مورد نظر خود را مشخص کنید. سیستم‌های فن کویل دارای انواع مدل‌ها هستند که هر کدام دارای ظرفیت‌های متفاوت بوده و برای فضاهای مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو کسب آشنایی با انواع فن کویل می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی قابل اطمینان را تجربه کنید. در زیر برخی از انواع فن کویل‌ها به شما معرفی کرده‌ایم:

 

1- فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار یکی از انواع مدل‌های فن کویل است که معمولا برای واحدهای مسکونی به کارک گرفته می‌شود. از آنجایی که این فن کویل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مثل صدای خروجی کمتر، قیمت مناسب و نصب مخفی در داخل سقف است، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. همچنین این نوع فن کویل‌ها به دلیل دارا بودن پنل‌های جذاب و منحصر به فرد، موقعیت جانبی روی سقف و توزیع مناسب جریان هوا در محیط محبوبیت زیادی دارند. با توجه به توضیحات داده شده می‌توان گفت که این نوع فن کویل‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

 

2-فن کویل زمینی

فن کویل زمینی یکی دیگر از انواع پرکاربرد سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فن کویل محسوب می‌شود. فن کویل‌های زمینی مدل‌های قدیمی تری از انواع فن کویل‌ها هستند. این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع علاوه بر اینکه قادر هستند از منابع انرژی پایداری استفاده کنند، به دلیل کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حفظ محیط زیست طرفداران زیادی دارند. معمولا از این نوع فن کویل‌ها در ادارات آموزشی، دانشگاهی، پادگان‌ها و تأسیسات مختلف استفاده می‌کنند.

 

3-فن کویل کاستی 4 طرفه

یکی دیگر از مدل‌های فن کویل، فن کویل مدل کاستی چهار طرفه است که اکثرا در ساختمان‌های تجاری و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. برای عملکرد بهتر این فن کویل باید آن را در مرکز سقف قرار داد تا به چهار طرف هوای مطبوع هدایت شود.

 

4-فن کویل کانالی

از آنجایی که فن کویل کانالی دارای حجم هوای بالایی است و سطح نویز بالایی نیز ایجاد می‌کند، می‌تواند برای مکان‌های با رفت و آمد بالا مانند راهروهای ساختمان‌های تجاری، لابی هتل‌ها و ساختمان‌های مختلف گزینه مناسبی باشد. از آنجایی که فن کویل کانالی دارای فشار استاتیک بالایی است، به توزیع بهتر باد در ساختمان کمک می‌کند و در مناطقی با سقف بلند می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

توجه به سطح صدا فن در هنگام خرید فن کویل

میزان صدایی که فن دمنده سیستم تهویه مطبوع فن کویل ایجاد می‌کند، موضوع مهمی است که در زمان خرید فن کویل باید به آن توجه داشت. معمولا در میان انواع فن کویل‌ها، فن کویل‌های مدل سقفی توکار و فن کویل کاستی صدای کمتری نسبت به دیگر مدل‌های فن کویل از خود ایجاد می‌کنند. از این رو اگر به دنبال خرید فن کویل برای خانه    هستید، میتوانید اقدام به خرید فن کویل سقفی توکار یا فن کویل کاستی کنید.

فن کویل‌های سقفی توکار که در بازار موجود هستند، دارای فشار 12 و 30 پاسکال هستند. فن کویل‌های با فشار 30 پاسکال قادر هستند باد بیشتری تولید کنند و در نتیجه صدای بیشتری نیز از خود ایجاد می‌کنند. در زمان انتخاب فن کویل سقفی توکار برای پروژه‌های مسکونی، بهتر است ظرفیت‌های پایین تری را برای اتاق خواب انتخاب کنید تا فن کویل در اکثر مواقع با سرعت کمتری کار کرده و صدای کمتری تولید کند. معمولا در زمان خرید فن کویل میتوانید با بررسی کاتالوگ سازنده، سطح صدای دستگاه را بررسی کنید.

 

مهم‌ترین قطعات سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل

فن کویل برای استخر

بسیار مهم است که قبل از خرید فن کویل، با مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات تشکیل دهنده دستگاه تهویه مطبوع فن کویل آشنا شوید. از این رو برای کسب آشنایی با انواع قطعات تشکیل دهنده فن کویل، در ادامه ما را همراهی کنید.

 

1- فن دمنده

فن دمنده فن کویل یکی از اصلی‌ترین قطعات این سیستم تهویه مطبوع محسوب می‌شود که معمولا از فلز گالوانیزه یا پلاستیک فشرده طراحی و ساخته می‌شود. فن‌های دمنده فلزی به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارند می‌توانند در برابر تغییر شکل در طولانی مدت، معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل نیز فن‌های پلاستیک وزن کمتری دارند و صدای کمتری نیز تولید می‌کنند. معمولا تا زمانی که دما به حدود منفی 20 درجه نرسد، تغییر شکل نمی‌دهند ولی ناخالصی‌های موجود در پلاستیک این فن‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل دمنده در طولانی مدت شود.

 

2- فیلترها

در زمان بررسی فیلترهای فن کویل باید از این موضوع اطمینان حاصل کرد که دستگاه دارای فیلتری باشد که به راحتی قابل دسترسی و تعویق یا شستشو باشد. معمولا فیلترها از موادی مثل پارچه، پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می‌شوند.

 

3-سینی تخلیه

برای فن کویل‌های سقفی توکار وجود سینی تخلیه برای جمع آوری آب متراکم و هدایت آن به بیرون بسیار مهم و حائز اهمیت است. باید توجه داشته باشد که سینی تخلیه باید بدون هیچ درزی باشد و به عنوان یک عایق خوب عمل کند. همچنین قرار دادن کامل سینی در زیر شیرهای نصب می‌تواند از احتمال نشت آب به سقف تا حد زیادی جلوگیری کند.

 

4- مبدل حرارتی

در زمان خرید فن کویل، باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که مبدل حرارتی موجود در فن کویل، ظرفیت سرمایشی و گرمایشی مناسبی داشته باشد. می‌توان ظرفیت مبدل حرارتی سیستم را با تغییر اندازه لوله‌ها، تعداد ردیف‌ها و همچنین تعداد پرده‌ها در هر اینچ تنظیم کرد. معمولا فن کویل‌های موجود در بازار دارای 3 ردیف لوله مسی در کویل‌های خود هستند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در زمان خرید فن کویل باید مد نظر خود قرار دهید، نحوه نصب و راه اندازی این سیستم است. فن کویل مانند هر سیستم تهویه مطبوع دیگری دارای اصول و قواعد خاصی است که در زمان نصب باید مد نظر قرار داد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله آشنایی با نحوه نصب فن کویل را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

در مقاله آشنایی با نحوه انتخاب فن کویل سعی کردیم تا به صورت کامل شما را با انواع مدل‌های فن کویل و همچنین نحوه انتخاب فن کویل مناسب برای کاربردهای مختلف آشنا کنیم. پیشنهاد می‌شود که در زمینه خرید و انتخاب فن کویل همچنین از یک کارشناس و متخصص با تجربه مشورت بگیرید تا دچار ضرر و زیان جبران ناپذیر نشوید. همچنین اگر سوال یا نظری دارید خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

چطور فن کویل برای استخر انتخاب کنیم؟

فن کویل مناسب استخر یکی از انواع مدل‌های فن کویل است که با انتقال دما از آب سرد یا گرم به محیط، باعث ایجاد سرمایش یا گرمایش می‌شود. در زمان انتخاب فن کویل برای استخر باید فیلترهای آن را مورد بررسی قرار دهید، فن کویل را هر چند وقت یک بار با آب بشویید و در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را سریعا تعمیر کنید.

 

کدام فن کویل باری خانه مناسب است؟

معمولا فن کویل سقفی توکار و فن کویل کاستی از بین تمامی مدل‌های این نوع سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان‌های مسکونی مناسب است.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *