دسته بندی :

فن کویل کاستی چیست و چطور کار میکند؟

()
فن کویل کاستی چیست

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

شاید تا به حال اسم فن کویل یا یونیت کاستی به گوشتان خورده باشد! و شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده که فن کویل کاستی چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟ به صورت کلی می‌توان گفت که سیستم‌های تهویه مطبوع کاستی از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های پیشنهادی باری خریداران و متقاضیان سیستم‌های تهویه مطبوع محسوب می‌شود.

از آنجایی که از جدیدترین و بروز ترین تکنولوژی‌ها در طراحی و ساخت فن کویل‌های کاستی استفاده می‌شود، دارای عملکرد بهینه و مصرف انرژی پایینی هستند. همچنین وجود تنوع در این شکل و کارکرد این نوع دستگاه‌ها باعث شده تا در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این مطلب از موراکو قصد داریم تا شما را بیشتر و بهتر با مزایای فن کویل کاستی و نحوه عملکرد آن آشنا کنیم! پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

فن کویل کاستی چیست؟

ابعاد فن کویل کاستی

در پاسخ به این پرسش که فن کویل کاستی چیست باید گفت که فن کویل کاستی یک نوع سیستم تهویه مطبوع است که از دو بخش پنل بیرونی و داخلی تشکیل شده است. پنل بیرون در واقع همان چیزی است که جلو چشم بینندگان قرار داده می‌شود و به شکل‌های مختلف در بازار موجود است. ولی پنل داخلی این سیستم و سایر قطعات آنکه پس از نصب فن کویل کاستی به صورت تو کار در سقف کاذب قرار داده می‌شوند، بخش عمده و در واقع اصلی کار این سیستم را انجام می‌دهند.

از آنجایی که این مدل سیستم‌های تهویه مطبوع فضای کمتری را اشغال می‌کنند و نیازی به جای زیاد برای نصب و راه اندازی ندارند، گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک و مکان‌هایی که کمبود فضا وجود دارد، به حساب می‌آیند.

با اینکه این سیستم‌ها جمع و جور هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، ولی می‌توانند تأثیر زیادی در تهویه مطبوع محیط داشته باشند و در مدت زمان کم دما را به حد تعیین شده برسانند. از این رو با توجه به توضیحات داده شده می‌توان گفت که فن کویل کاستی می‌تواند گزینه مناسبی برای ساختمان‌ها و فضاهای آموزشی، تجاری، خدماتی، دفاتر اداری، تجاری و… باشد!

 

نحوه عملکرد یونیت کاستی به چه صورت است؟

تمامی این مدل از فن کویل‌ها تقریبا مشابه کولرهای گازی و اسپلیت هستند! ولی با این تفاوت که فن کویل کاستی در سقف کاذب نصب و راه اندازی می‌شود و نه روی دیوار یا زمین! یونیت کاستی در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف موجود است که به افراد این امکان را می‌دهد تا بر اساس بودجه‌ای در دارند و نوع نیاز خود، سیستم مورد نیاز را تهیه کرده و آن را در فضاهای مختلف نصب کنند. همان طور که گفته شد، فن کویل کاستی مناسب استفاده در مکان‌ها و فضاهایی است که جای کافی برای نصب سیستم تهویه مطبوع وی دیوار یا زمین وجود ندارد!

به دلیل اینکه این سیستم‌ها در درون سقف کاذب نصب و راه اندازی می‌شوند، همیشه باید نصب و جا نمایی آنها باید از یک متخصص و فردی با تجربه کمک گرفت و نمی‌توان به تنهایی این کار را انجام داد. بهتر از برای نصب فن کویل‌های کاستی مکانی را انتخاب کرد که جریان هوای متعادلی وجود داشته باشد.

یونیت خارجی این نوع سیستم در مکان‌هایی مثل بالا پشت بام یا بالکن‌های نصب و قرار داده می‌شود تا به دور از ارتعاشات و شرایط محیط نا مطلوب باشد! وجود فضای اضافی از هر جهت برای این یونیت‌ها دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که دسترسی لازم باری تعمیرات و سرویس سالانه سیستم را فراهم می‌کند.

 

آشنایی با انواع مدل‌های فن کویل کاستی

فن کویل‌های کاستی همان طور که گفته شد در ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند که در ادامه برخی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

 

فن کویل کاستی یک طرفه

این مدل از یونیت‌ها همان طور که از اسمشان مشخص است، جریان هوا را از یک طرف وارد محیط می‌کنند. از این رو معمولا این نوع سیستم‌ها را در گوشه سقف یا کنار دیوار نصب و راه اندازی می‌کنند تا نزدیک پنجره باشد. کاستی‌ها مدل یک طرفه فقط دارای کویل هستند.

 

فن کویل کاستی مدل چهار طرفه

فن کویل‌های چهار طرفه دارای چهار دریچه مجزا از هم هستند. همین موضوع باعث می‌شود که هوای بتواند از زوایای مختلف وارد محیط مورد نظر شود. از این رو معمولا این نوع سیستم‌ها را در مرکز سقف نصب و راه اندازی می‌کنند. این مدل از فن کویل‌ها دارای 2 کویل هستند و نسبت به مدل‌های یک طرفه دارای عملکرد و بهره وری بهتری هستند.

 

فن کویل کاستی مدور یا گرد

فن کویل کاستی مدور یا گرد یکی دیگر از انواع مدل‌های فن کویل کاستی کاستی که امکان گردش هوا به صورت 360 درجه را فراهم می‌کند. ابعاد فن کویل کاستی مدل گرد و مدور 360 درجه است و همین موضوع باعث می‌شود تا تمام فضا به دمای مشخص شده برسد. همچنین شکل دایره این نوع فن کویل‌ها دارای جلوه بسیار زیادی‌تر است و به شکل‌های زیبا و خلاقانه طراحی و ساخته می‌شود.

 

بررسی مزایای کولرگازی کاستی

مزایای فن کویل کاستی

سیستم‌های تهویه مطبوع کاستی دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی هستند که در ادامه این مقاله از فروشگاه موراکو برخی از اصلی‌ترین و مهمترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

 

1- امکان سرویس و نظافت راحت‌تر و ساده‌تر

از آنجایی که پنل خارجی فن کویل‌های مدل کاستی در مجاورت با فضای بیرونی قرار داده می‌شوند، میزان ورود و برخورد آلودگی‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته دشواری نظافت و سرویس سالیانه این سیستم‌ها بستگی به محیط و میزان آلودگی موجود بستگی دارد. برای نظافت و سرویس پنل خارجی این دستگاه‌ها نیازی به کمک فرد متخصص و با تجربه ندارد و خودتان به تنهایی میتوانید این کار را انجام دهید.

 

2- نیاز به فضای کم برای نصب

فن کویل‌های کاستی با توجه به مدل و عملکردشان می‌توانند کم جا بوده و مقرون به صرفه باشند. این سیستم با نصب و قرار گیری در سقف کاذب، فضای کمی را اشغال کرده و از لحاظ بصری بخش کوچکی را نمایان می‌کنند! از آنجایی که به صورت توکار نصب و راه اندازی می‌شود، می‌توانند در هر فضا و اتاقی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

3- طراحی پمپ داخلی

در چرخه سیکل عملکرد انواع مدل‌های فن کویل مثل فن کویل کانالی، کاستی، زمینی و… همیشه مقداری آب موجود است که مدیریت و کنترل آن برای سالم نگه داشتن سیستم و همچنین تهویه مطبوع بهتر است. خروج این آب از طریق سینی‌های تعبیه شده و لوله کشی‌های مربوطه امکان پذیر است. پمپ موجود در این سیستم‌ها می‌تواند به خوبی نحوه عملکرد سیستم را مشخص کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله از موراکو سعی کردیم تا شما را با فن کویل کاستی و ویژگی‌ها و مزایای آن به صورت کامل و جامع آشنا کنیم. این نوع سیستم‌ها در انواع مدل‌ها و ظرفیت‌ها طراحی و ساخته می‌شوند و به همین دلیل دارای کاربردهای مختلفی هستند. شما میتوانید به راحتی از طریق فروشگاه معتبر موراکو این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع را با مناسب‌ترین قیمت تهیه و خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن زیر ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

 فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل کاستی شامل یک مبدل حرارتی و یک فن دمنده است که طراحی منحصر به فرد آن به این نوع سیستم تهویه مطبوع اجازه داده تا به راحتی در سقف کاذب نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

 

فن کویل کاستی چه مزایایی دارد؟

این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله آنها می‌توان به عملکرد بهتر، امکان سرویس و تمیزکاری راحت‌تر، نصب و راه اندازی آسان و کم هزینه اشاره کرد.

در انتخاب بهترین فن کویل کاستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین فن کویل کاستی باید توجه داشته باشید که ابتدا ظرفیت و ابعاد مورد نیاز خود را مشخص کرده و سپس از یک برند معتبر اقدام به خرید این نوع سیستم تهویه مطبوع کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *