دسته بندی :

راهنمای جامع کار با ریموت کنترل فن کویل

()
بهترین راه کنترل فن کویل

فهرست مطالب مقاله

فهرست مطالب مقاله

پس از خرید فن کویل، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید، یادگیری کار با ریموت کنترل فن کویل است. معمولا ریموت کنترل فن کویل روی خود دستگاه نصب می‌شود و به عنوان یکی از اجزا فن کویل شناخته می‌شود. این نوع ریموت کنترل در انواع مدل‌های فن کویل موجود هستند. عملکرد اصلی این نوع کنترلرهای، کنترل و مدیریت عملکرد اصلی فن کویل و تنظیم ترموستات فن کویل است. از جمله کاربردی‌ترین تنظیمات ریموت کنترل فن کویل می‌توان به تنظیم سرعت فن کویل‌های دو لوله و چهار لوله و همچنین تنظیم هیترهای الکتریکی اشاره کرد. معمولا ریموت‌های تو کار عملکردی مشابه دارند و با دارا بودن دو یا سه درجه تنظیمی، متوانند امکان تنظیم فن کویل برای زمستان یا تابستان را برای شما فراهم کرده و همچنین به شما اجازه دهند تا سرعت فن‌ها را به صورت دستی یا خودکار تنظیم کنید. در ادامه این مطلب از موراکو قصد داریم تا شما را بهتر و بیشتر با ریموت کنترل فن کویل و همچنین بهترین راه کنترل فن کویل آشنا کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

ریموت، بهترین راه کنترل فن کویل

نحوه تنظیم فن کویل

برای تنظیم فن کویل برای تابستان یا زمستان، یا تغییر سرعت فن‌های دستگاه، لازم است روش کار با ریموت کنترل این دستگاه تهویه مطبوع را یاد بگیرید. با استفاده از کنترلر فن کویل میتوانید عملکردهای دستگاه را مدیریت کرده و دستگاه خاموش و روشن کنید. در ادامه این مقاله از سایت موراکو برای آشنایی بیشتر شما اصلی‌ترین و مهمترین کاربردهای ریموت کنترل فن کویل را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. سوئیچ کردن کنترل فن‌های سه سرعته دستگاه به صورت خودکار یا دستی
  2. سوئیچ اتوماتیک حالت‌های مختلف فصلی یا تنظیم آنها به صورت دستی در زمستان یا تابستان
  3. کنترل ترموستات فن کویل هوشمند برای فن یا کنترل دریچه‌ها برای خاموش یا روشن کردن دستگاه
  4. کنترل دریچه‌های آب سرد و همچنین میزان مقاومت الکتریکی گرمایش در زمانی که کویل در فصل زمستان با آب گرم تغذیه نمی‌شود.

البته باید توجه داشت که این ریموت‌ها و کنترلر ها معمولا برای موتورهای استاندارد یا موتورهای EC مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

آشنایی با کنترلر ها و ریموت‌های دیواری

یکی از انواع ریموت‌هایی که برای انواع مدل‌های فن کویل مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا مدل‌های استاندارد آن برای کنترل دستی عملکرد فن کویل کاربرد دارد. این نوع ریموت دیواری میتوانید سرعت فن کویل‌های دو لوله یا چهار لوله را به صورت دستی تنظیم کنید که معمولا این کار توسط هیتر الکتریکی انجام می‌شود. همچنین در برخی موارد نیز مشاهده می‌شود که این کنترلر ها از یک منبع قدرت نصب شده روی فن کویل‌ها هم برخوردار هستند که به وسیله آن می‌توانند فن و دریچه‌های دستگاه را کنترل کنند.

در واقع این واحد قدرت نصب شده در دستگاه فن کویل وظیفه دارد تا اطلاعات لازم را از کنترلر و ریموت دریافت کرده و به وسیله آن عملکرد فن کویل را مدیریت کند. معمولا قدرت و کارایی این نوع ریموت‌ها بیشتر است و می‌توانند به صورت همزمان برای بیش از 10 فن کویل مورد استفاده قرار بگیرند.

 

اصلی‌ترین کاربردهای ریموت کنترل فن کویل

به جز موارد نام برده شده، ریموت کنترل انواع فن کویل کانالی، زمینی، دیواری و… دارای کاربردهای زیادی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. خاموش و روشن کردن دستگاه
  2. کنترل دستی سه سرعته فن کویل
  3. سوئیچ دستی یا به صورت اتوماتیک باری حالت‌های مختلف فصلی مثل زمستان و تابستان
  4. کنترل ترموستات فن کویل دیجیتال باری فن یا کنترل دریچه‌های وجود در دستگاه
  5. کنترل دریچه آب سرد ورودی به دستگاه و سیستم مقاومت گرمایشی الکتریکی فن کویل، آن هم تنها برای دستگاه‌هایی که از آب گرم برای فصل زمستان تغذیه نمی‌کنند!
  6. تنظیم برنامه هفتگی دستگاه تهویه مطبوع
  7. تنظیمات مربوط به زمان
  8. سوئیچ به صورت دستی یا خودکار برای انتخاب حالت تابستان یا زمستان
  9. انجام تنظیمات مرتبط با عملکرد فن دستگاه، سیستم گرمایش و سرمایش در فن کویل‌های مدل 4 لوله، به همراه امکان انتخاب حالت
  10. تنظیمات مربوط به دما در دستگاه

تمامی این امکانات و تنظیمات ریموت کنترل فن کویل برای موتورهای استاندارد و EC کاربرد دارند.

 

راهنمای کار با ریموت کنترل فن کویل

ترموستات فن کویل

حال که به صورت کلی با ریموت کنترل انواع فن کویل و اصلی‌ترین کاربردهای آن آشنا شدید، زمان آن است که با نحوه تنظیم فن کویل به وسیله ریموت کنترل آشنا شوید. این ریموت‌ها معمولا برای فن کویل‌های دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل یک صفحه نمایش اختصاصی هستند.

از این صفحه نمایش میتوانید برای کنترل حالت‌های Master و Slave استفاده کنید. کنترلر که معمولا همراه با یک سنسور و حسگر داخلی مجهز شده است، برای تشخیص دمای اتاق می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این امکان را میتوانید داخل محیط کنترل کرده و ریموت اطلاعات دریافت شده را به فن کویل ارسال می‌کند تا در نتیجه آن شاهد کارکرد بهتر و مطلوب‌تر سیستم باشیم. البته باید این نکته را اضافه کرد که خود سیستم فن کویل نیز از این قابلیت برخوردار است و اطلاعات هر دو دستگاه با هم مقایسه شده و سپس ارسال می‌شوند.

همچنین شما میتوانید از این ریموت برای کنترل کردن سرعت فن کویل‌های دو لوله و چهار لوله استفاده کنید. برد الکتریکی موجود در سیستم باعث می‌شود که ارتباط بین فن کویل و ریموت برای دریافت کردن عملکردهای مختلف به وجود بیاید. از این قابلیت می‌توان برای تنظیم و کنترل حالت‌های مختلف دستگاه استفاده کرد.

همچنین اگر می‌خواهید در خصوص نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی اطلاعاتی به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای ریموت کنترل کولر گازی را از دست ندهید.

 

سخن پایانی

ریموت‌های کنترل نقش مهمی در عملکرد کلی فن کویل‌ها دارند و می‌توان این ریموت‌ها را در انواع مختلف فن کویل‌ها پیدا کرد. معمولا نصب و راه اندازی ریموت‌های کنترل انواع فن کویل‌ها باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود و میزان فاصله آن با فن کویل نیز از اهمیت بالایی برخودار است. معمولا کنترل‌های دیواری به صورت دستی را خودکار امکان تنظیم دارند و دارای یک برنامه مشخص زمانی برای اعمال تنظیمات هستند.

همچنین برخی از ریموت‌های پیشرفته نیز وجود دارند که میتوانند میزان دمای محیط را اندازه گیری کرده و میزان دمای سرمایشی و گرمایشی فن کویل‌ها را عوض کنند. اگر در خصوص ریموت کنترل فن کویل‌های سوالی در ذهن دارید، میتوانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

از چپ به راست می توانید به این پست امتیاز دهید

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای ثبت نشده ! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *